۲۴۵ میلیارد تومان در حوزه تملک فرهنگی خراسان جنوبی لحاظ شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۲۴۵ میلیارد تومان در حوزه تملک فرهنگی لحاظ شد و ابلاغیه آمده است و این اعتبارات دو ساله واگذار خواهد شد و از این مبلغ ۳۵ میلیارد تومان به بحث تکمیل پروژه های کتابخانه های استان تخصیص می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده امروز (۲۴ آبان) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: هفته کتاب از ۲۳ آبان ماه با شعار آینده خواندنی است، آغاز شده است و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در دولت سیزدهم بحث همه دستگاه های ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با یکدیگر هم افزایی داشته باشند و یکی از موارد بحث هفته کتاب است و برنامه های خوبی برای این هفته تدوین شده است.

وی ادامه داد: ۶۱۵ برنامه طی این هفته در سطح خراسان جنوبی اجرایی می شود و در استان ۴۷ کتابفروشی و ۳۹ انتشاراتی فعالیت می کنند.

فرخنده با اشاره به اینکه قریب به پنج هزار کتاب طی سال گذشته در بین دستگاه های اجرایی و مجموعه های مردمی توزیع شد، افزود: این موضوع استمرار دارد و این طرح را به منظور افزایش سرانه مطالعه کتاب در دستور کار داریم.

وی عنوان کرد: دستگاه های متولی کتاب برای سال آینده یک نظرسنجی انجام دهند و حوزه کمی و کیفی کتاب مهم ترین خروجی برنامه های ما باشد و یکی از وظایفی که داریم انتخاب کتاب هایی است که وارد استان می شوند و هر کتابی را وارد استان نمی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه گفت: در حوزه فرهنگ سازی مطالعه، مجموعه آموزش و پرورش که بعد از خانواده مبنای کار است، نقش مهمی می تواند داشته باشد.

فرخنده با اشاره به نمایشگاه کتاب تخصصی در استان اظهار کرد: این نمایشگاه در دانشگاه بیرجند راه اندازی شده و امشب اختتامیه آن برگزار خواهد شد و در این راستا برنامه محوری هفته کتاب جهت تجلیل از فعالان و ناشران و نویسندگان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه ۱۴ روستا در سطح کشور به عنوان روستای دوستدار کتاب انتخاب شده اند، افزود: از این تعداد ۲ روستا متعلق به خراسان جنوبی است؛ جشن کتاب را در روستای درمیان شهرستان درمیان و روستای اسفندیار بخش دیهوک طبس برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۲۴۵ میلیارد تومان در حوزه تملک فرهنگی لحاظ شد و ابلاغیه آمده است و این اعتبارات دو ساله واگذار خواهد شد و از این مبلغ ۳۵ میلیارد تومان به بحث تکمیل پروژه های کتابخانه های استان تخصیص می یابد.

کد خبر 1733643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha