بازسازی یک مسجد در استان بالتاسینسکی در تاتارستان

یک مسجد در یکی از روستاهای منطقه بالتاسا در استان بالتاسینسکی تاتارستان پس از بازسازی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه، یک مسجد در روستای سالاوس- ساردیجان در منطقه بالتاسا در استان بالتاسینسکی تاتارستان پس از بازسازی و ترمیم با حضور معاون مفتی تاتارستان افتتاح شد.

در جریان عملیات بازسازی، سقف‌های مسجد تعویض شد، منارها و کف‌ها مرمت شد. همچنن سیستم گرمایشی مسجد نیز تعویض شد و حمام‌ها و وضوخانه‌ها تجهیز شدند.

روستای سالاوس- ساردیجان، از نظر جمعیت کوچک است. تنها 70 خانواده در آن زندگی می کنند از جمله 10 خانواده از آنها مسلمان هستند که به طور مرتب در طول سال به مسجد می روند و در طول ماه رمضان وعده های افطاری می دهند و در درس‌های علمی شرکت می کنند.

هفته پیش نیز، یک مرکز آموزشی اسلامی جدید در منطقه کومسکو- اوستینسکی در غرب تاتارستان در کنار مسجد مرکز این منطقه افتتاح شد.

در ماه جولای گذشته نیز، کامل سامیگولین، مفتی تاتارستان سنگ بنای یک مرکز اسلامی جدید را در شهر ارسک با حضور تعدادی از شخصیت‌های اسلامی و مسلمانان قرار داد. مساحت این مرکز جدید به 800 مترمربع می رسد و دو طبقه دارد.

مسئولان این مسجد، مساحت وسیعی از این مرکز را برای ساخت کلاس‌های آموزشی دروس اسلامی برای کودکان مسلمان و احداث مهد کودکی با ظرفیت 20 کودک اختصاص دادند.

کد خبر 1733649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha