یونیسف: شهادت بیش از 4600 کودک در حمله صهیونیست‌ها به غزه

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) تاکید کرد که بیش از چهار هزار و 600 کودک به شهادت رسیدند و 9000 هزار کودک زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، کاترین راسل، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) گفت: بیش از چهار هزار و 600 کودک و 100 کارمند آژانس امداد و نجات (آنروا) در تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه کشته شدند.

وی افزود: علاوه بر شهادت چهار هزار و 600 کودک در غزه، حدود 9000 نفر دیگر مجروح شده‌اند و این درحالی است که تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای چهلمین روز ادامه دارد.

روز گذشته دفتر رسانه‌های دولتی غزه اعلام کرد که تعداد شهدا به 11320 شهید رسیده و 70 درصد آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: در این تجاوز 198 پرسنل پزشکی به شهادت رسیدند و 51 خبرنگار نیز به شهادت رسیدند. وی خاطرنشان کرد: 3600 مفقود از جمله 1755 کودک همچنان زیر آوار هستند.

نوزادان نارس نیز به نوبه خود به دلیل محاصره رژیم صهیونیستی در نوار غزه که منجر به توقف خدمات در بسیاری از بیمارستان ها به دلیل قطع برق و کمبود سوخت شد، با شرایط سختی روبرو هستند.

سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر در زمینه وضعیت بهداشتی نوار غزه که وزارت بهداشت آن را فاجعه بار توصیف کرد، خواستار تحقیق درباره حملات اسرائیل به بیمارستان های غزه به عنوان جنایات جنگی شد و محاصره را غیرقانونی توصیف کرد.

پیش از این، یونیسف با اشاره به اینکه غزه به «قبرستان هزاران کودک فلسطینی» تبدیل شده است، خاطرنشان کرد که تهدید کودکان فراتر از بمب و خمپاره است، زیرا بیش از یک میلیون کودک در غزه وجود دارد که از بحران آب رنج می برند.

کد خبر 1733651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha