۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امسال خودکفا می شوند

بختیاری از خودکفایی ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد کشور با دریافت تسهیلات و توانمندسازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سیدمرتضی بختیاری امروز (چهارشنبه ۲۴ آبان) در جشن خودکفایی ۲ هزار و ۶۵۳ خانوار تحت پوشش خدمات کمیته امداد استان گلستان گفت: امسال ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد کشور با دریافت تسهیلات و توانمندسازی، خودکفا می شوند.

رئیس کمیته امداد کشور افزود: در حال حاضر۵۴ هزار خانوار تحت پوشش توسط این نهاد در سطح کشور خودکفا شده اند و پرداخت مستمری قطع شده اما مشاوره و بازاریابی از سوی کمیته امداد ادامه دارد تا حداقل حقوقشان به حد نصاب حقوق کارگران برسد.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه اشتغال خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، ادامه داد: نشست شورای عالی اشتغال از اواخر سال ۱۴۰۰ با حضور شخص رئیس جمهور برگزار می شود و  در این نشست مصوب شد که سالانه ۵۰۰ هزار اشتغال برای مددجویان کمیته امداد و دهک های یک تا ۵ جامعه ایجاد شود.

بختیاری خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۵ هزار میلیارد تومان به منظور ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان تخصیص یافت که ۹۲ درصد آن جذب شد.

وی اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی نیز امسال ۳۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد اختصاص داد.

کد خبر 1733659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha