خراسان جنوبی نیازمند احداث ۸۰ مدرسه جدید است

رخسارپور با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۲۰۰ مدرسه تخریبی داریم که باید نوسازی شوند، گفت: همچنین نیازمند ۸۰ مدرسه جدید هستیم.

حامد رخسارپور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: ابتدای مهرماه ۵۶ پروژه شامل ۱۶۵ کلاس درس با زیربنای ۱۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع را افتتاح کردیم.

وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی خراسان جنوبی ۶.۵ مترمربع به ازای هر دانش آموز است، افزود: متاسفانه سرانه آموزشی در شهر بیرجند و روستاهای اطراف بیرجند کمتر است و ما مجبوریم با همت خیرین و بنیاد علوی آموزشگاههایی را احداث کنیم.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا سرانه فضای آموزشی در روستاهای اطراف شهر بیرجند را افزایش دهیم، گفت: سرانه آموزشی در شهر بیرجند ۴.۵ متر مربع ولی در کشور ۵.۵ متر مربع است لذا سرانه فضای آموزشی ما یک متر مربع نسبت به رسانه کشوری پایین تر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی تصریح کرد: در استان ۲۰۰ مدرسه تخریبی داریم که باید نوسازی شوند، همچنین نیازمند ۸۰ مدرسه جدید هستیم.

رخسارپور گفت: با توجه به اجرای طرح های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت نیازمند مدرسه به ویژه در شهر بیرجند و روستاهای اطراف آن هستیم.

وی گفت: عملیات اجرایی پنج مدرسه شامل ۴۲ کلاس درس در روستاهای اطراف بیرجند به همت خیرین و بنیاد علوی آغاز شده است که با افتتاح این مدارس چهار هزار و ۵۵۵ متر مربع به فضای آموزشی بیرجند افزوده خواهد شد.

۲۰ مدرسه در کشور ساخته شد

همچنین مسعود دریس- نماینده خیر عبدالام کعبی هم در گفت و گو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: امروز شاهد عملیات اجرایی پنج مدرسه در شهر بیرجند هستیم که دو آموزشگاه ۱۲ کلاسه و سه آموزشگاه هم ۶ کلاسه است.

این خیر مدرسه ساز با بیان اینکه در مجموع ۴۲ کلاس درس در حال ساخت است که چهار هزار و ۵۵۵ متر مربع به فضای آموزشی شهرستان بیرجند افزوده خواهد، گفت: امیدوارم با مشارکت بنیاد علوی، نوسازی مدارس و خیرین سریع تر به بهره برداری برسد و در مهرماه سال آینده شاهد حضور دانش آموزان در این مدارس باشیم.

دریس با بیان اینکه ۵۰ درصد اعتبارات این پنج مدرسه را متقبل شده ایم، گفت: بخشی را بنیاد علوی و بخشی را دولت کمک خواهد کرد تا شاهد بهره برداری این مدارس در حاشیه کم برخوردار شهر بیرجند باشیم.

وی با اشاره به کمبود فضای سرانه آموزشی در بیرجند، گفت: به مسئولان منطقه قول داده ایم که اگر همت کنند و این آموزشگاه ها را تا مهرماه به بهره برداری برسانند در آینده هم گام های دیگری را برای توسعه آموزشی استان خراسان جنوبی برخواهیم داشت.

نماینده خیر عبدالام کعبی گفت: تاکنون پنچ مدرسه در استان سیستان و بلوچستان، پنج مدرسه در خوزستان، پنج مدرسه در هرمزگان و پنج مدرسه در کرمان را ساخته ایم و در ساخت پنج مدرسه در شهرستان بیرجند با مشارکت بنیاد علوی پای کار هستیم و امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد.

کد خبر 1733679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha