ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه ضروری است

اکبری گفت:کتاب و کتاب خوانی، از مقوله های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری به نظر می رسد.  

معصومه اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در شهرستان سرپل ذهاب، گفت: کتاب تنها ابزار آگاهی بخشی به جامعه است و در حوزه تاریخ معاصر کتاب های ارزشمندی وجود دارد که با اتکا به آن می توان جهاد تبیین را محقق کرد.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان سرپل ذهاب افزود: کتاب، دروازه‌ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و ارائه کتاب‌های خوب، یکی از بهترین ابزارها برای به کمال رساندن انسان‌ها است و کسی که در این دنیای زیبا به زندگانی می‌پردازد، نمی‌تواند با دنیای کتاب بی‌ارتباط باشد.

وی با اشاره به خواندن کتاب و فواید جسمی فوق العاده ای که دارد، تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد تأثیر مطالعه و کتابخوانی در ایجاد آرامش از کارهایی نظیر گوش دادن به موسیقی و پیاده روی به مراتب بیشتر است. به علاوه افرادی که اهل مطالعه هستند خواب راحت تری دارند. خواندن کتاب به تقویت حافظه کمک کرده و از ابتلاء به بیماری‌هایی نظیر آلزایمر در سنین پیری جلوگیری می‌کند.

اکبری اظهار کرد: سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران  ۲۳ الی ۳۰ آبان ماه جاری با شعار هفته کتاب امسال (آینده خواندنی است) آغاز و برنامه های متنوعی اجرا می شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی سرپل ذهاب با اشاره به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس، طرح پرسش از دانش آموزان،  رونمایی کتاب، برپایی کارگاه قصه گویی با محوریت کتاب، کارگاه مهارتهای زندگی مادر و کودک برای گروه‌های هدف، برگزاری جشن کتاب کودک، اجرای مسابقه نقاشی در بین کودکان، نوجوانان و جوانان شهرستان  از شاخص ترین برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان سرپل ذهاب است.

وی خاطر نشان کرد: بازدید دانش آموزان از کتابخانه، برپایی میز خدمت، نمایش کتاب و مسابقه کتابخوانی در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های ابن هفته در شهرستان خواهد بود.  

اکبری در پایان گفت: تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است و نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد.

کد خبر 1733721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha