بیش از 1800 نویسنده در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از هزار و ۸۰۰ نویسنده در استان شناسایی شده که قطعاً آمار بیشتر از این تعداد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امین درخشان» امروز در آئین بزرگداشت هفته کتاب، تجلیل از نویسندگان و تعدادی از کتابداران کتابخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما تکریم و تجلیل از مقام شامخ و ارزشمند نویسندگان استان است که همواره در گذشته، حال و آینده و بر حسب شعار امسال هفته کتاب در کشور با عنوان «آینده خواندنی است» صورت می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برنامه‌های متعددی را برای هفته کتاب پیش بینی کرده که امروز آئین اختتامیه دو دوره «انتخاب کتاب سال» برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: حدود ۲۰۰ عنوان کتاب در دو دوره به دبیرخانه جشنواره انتخاب کتاب سال در استان ارسال شد که این آثار به خانه کتاب و ادبیات کشور برای داوری که به طور کامل در تهران صورت می‌گیرد، ارسال شد و امروز از برگزیدگان در هر دو دوره تجلیل می‌شود.

درخشان ادامه داد: امسال کار و حرکت جدیدی که در حوزه کتاب صورت گرفت، از «پوستر و فراخوان جایزه کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۳» در این آئین رونمایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: فراخوان این موضوع بعد از اختتامیه این برنامه اعلام و کتاب برتر کهگیلویه و بویراحمد تحت عنوان «جایزه ادبی کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد» در سال آینده را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در این آئین همچنین از پوستر دو سالانه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد برای سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به جهت ارزش و اهمیت نویسندگان و پاسداشت تلاش‌های آنها این کار صورت می‌گیرد.

درخشان تاکید کرد: نویسندگان در هر مملکتی و کشوری مایه فخر آنها بوده و اگر هر ملتی نویسنده و اهل کتاب نباشند، توسعه و پیشرفت‌های همه جانبه را نخواهند دید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: طبق آخرین آمار در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از هزار و ۸۰۰ نویسنده شناسایی شده که قطعاً آمار بیشتر از این تعداد است و از سال ۱۴۰۰ تاکنون، بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در سطح استان توسط نویسندگان استانی شناسایی و به چاپ رسید.

وی خاطرنشان کرد: این یک آمار قابل توجه بوده و نشان از نگاه فرهنگی استان و جایگاه رفیع نویسندگان دارد که در همه حوزه‌های مختلف دست به قلم می‌شوند و کتاب‌های ارزشمندی را می‌نویسند.

درخشان گفت: استان ما همواره سرشار از مفاخر بزرگ و اندیشمندی همچون مرحوم حضرت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی، مرحوم حضرت آیت الله آمیراحمد تقوی، مرحوم حسین پناهی، چطوری مرحوم مجیدی کرایی، مرحوم کی عطا طاهری بویراحمدی و همچنین مرحوم سید قادر لاهوتی و دیگران بود.

گفتنی است در پایان این آئین از نویسندگان و تعدادی از کتابداران کتابخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوج تقدیر تجلیل شد.

کد خبر 1733734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha