۴ اردوی کتابخوانی عشایری در فارس برگزار می‌شود

فیروزی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال چهار دوره اردوی کتابخوانی عشایری در فارس برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس؛ محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، در پایان سومین اردوی کتابخوانی عشایری فیروزآباد عنوان کرد: این رویداد فرهنگی کتاب را به میان عشایر می‌برد و با همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آموزش و پرورش عشایری و اداره‌کل امور عشایر فارس، همزمان برنامه‌های آموزشی و نشاط و شادابی را برای آنها به دنبال دارد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال دست‌کم چهار دوره اردوی کتابخوانی عشایری در فارس برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه در قالب این رویداد خدمات کتابخانه‌ای سیار به عشایر ارائه می‌شود، توضیح داد: همزمان با برنامه‌های یک روزه نمایش و نقاشی، معرفی کتاب، اهدای کتاب و نشست‌های کتابخوانی، از سوی هلال احمر، محیط زیست و کمیته امداد نیز دوره‌های آموزشی یک روزه برای جامعه عشایری هدف برگزار می‌شود.

فیروزی اضافه کرد: در این اردوهای فرهنگی، نمایندگانی از اداره‌کل امورعشایر فارس نیز حضور دارند و مشکلات جامعه عشایری را می‌شنوند و این مسائل را برای رفع، احصا می‌کنند.

وی با بیان اینکه فارس بیشترین جمعیت عشایری کشور را دارد، اظهار کرد: تا کنون اردوهای کتابخوانی عشایری در مناطقی از اقلید و آباده برگزار شده و امروز نیز در آستانه هفته کتاب در منگرگ فیروزآباد جریان دارد که در همه دوره ها با استقبال خوب عشایر و کودکان این جامعه روبرو شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس اظهار کرد: هدف از اردوهای کتابخوانی عشایری، توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی است.

گفتنی است جمعیت عشایر فارس براساس سرشماری ثبت شده ۱۲۰ هزار نفر است و ۲۶ هزار و ۷۸۰ خانوار عشایر کوچنده در این استان زندگی می‌کنند؛ بر این اساس فارس به عنوان اولین قطب عشایری کشور مطرح است و ۲.۵ تا ۳ درصد جمعیت آن را عشایر تشکیل می‌دهند.

کد خبر 1733774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha