خراسان شمالی نخستین استان منتخب کشوری در طرح محله محور یادگیری سواد

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در طرح محله محور یادگیری سواد، این استان در بین سه استان کشور در اجرای این طرح، منتخب شد.

حسین رسولی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با بیان اینکه خراسان شمالی نخستین استان منتخب کشوری در طرح محله محور یادگیری سواد شد، اظهارکرد: این استان اولین استان کشور است که ۷۰ درصد آموزش دهندگان در این طرح فعال بودند و ۵۰ درصد طرح محله محور به نتیجه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح کشوری افراد کم سواد و بی سواد استان شناسایی شدند و بر مبنای آخرین آدرس ثبت شده در سامانه های دولتی که با مراجعه آنان فرآیند جذب شروع می شود، سوادآموزان پس از گذراندن پایان دوره پاداش و مدرک معتبر می گیرند.

رسولی عنوان کرد: استان خراسان شمالی ۷۵۰ آموزش دهنده سوادآموزی دارد که از این تعداد ۳۵۰ آموزش دهنده نیاز استان است و مابقی مازاد، که امسال حجم تخصیصی سوادآموزی استان خراسان شمالی، هفت هزار و ۸۰۰ نفر است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: برای سال تحصیلی آینده کتاب درسی، آموزش دهنده و لوازم التحریر برای بی سوادان رایگان است و انتظار می رود همه ادارات و نهادهای استان، بی سوادان را جهت جذب و آموزش معرفی کنند.

 براساس آخرین سرشماری سال ۹۵، ۹۲.۱۶ درصد مردان و ۸۳.۷۲ درصد زنان روستایی خراسان‌شمالی باسواد هستند.

کد خبر 1733785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha