دیدار جوانان مسجدی با خانواده شهدای امنیت مشهد

جمعی از جوانان و دوستان شهید حسین زینال‌زاده و دانیال رضازاده هم‌زمان با اولین سالگرد شهادت شهدای امنیت مشهد، با خانواده آنها دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت حسین زینال‌زاده و دانیال رضازاده از شهدای امنیت مشهد مقدس، جمعی از جوانان مسجد محل و دوستان این شهدای گرانقدر به همراه سیدحسین علوی‌مقدم، عضو شورای شهر مشهد و اعضای مؤسسه دعبل خزاعی با خانواده این شهیدان دیدار کردند.  

زهره محمدیان، مادر شهید دانیال رضازاده در این دیدار گفت: ۲۴سال امانت مادری داشتم و یک سال است این امانت را به صاحبش برگرداندم ولی در عوض خداوند دانیال‌های زیادی را بعد از شهادت تنها پسرم به من بخشیده است.  

محمدیان درخصوص شهید رضازاده گفت: پسرم اهل مسجد و بچه‌هیئتی بود و شب‌های جمعه در شبکه اجتماعی خود اعلام می‌کرد بچه‌ها به هیئت بیایند. دانیال از ۱۱سالگی وارد بسیج شد و تا لحظه شهادت، دست از کار بسیج و بسیجی بودن نکشید و تمام سعی و تلاشش را می‌کرد که برای جامعه مفید باشد. برایش هم پدر بودم و هم مادر و او همیشه شاکر بود و هیچ‌وقت گلایه نمی‌کرد و می‌گفت مادر! خدا جواب صبر ما را می‌دهد.  

مادر این شهید امنیت افزود: پسرم دانشجوی رشته برق بود و هم‌زمان کنار درسش فعالیت‌های بسیج و دانشجویی و خیرخواهانه داشت. در زلزله‌های سرپل ذهاب، پل‌دختر و زلزله دوغارون حضور فعال داشت و برای نیازمندان دستِ دهنده داشت و در حاشیه شهر با پول توجیبی خودش کمک می‌کرد و گاهی برای کمک به افراد وام می‌گرفت.

محمدیان با ابراز دلتنگی برای شهید رضازاده خاطرنشان گفت: از شهادت پسرم خوشحالم ولی تنها سختی‌اش این است که دانیالم را از دست دادم. شب و روز با عکس‌های دانیال زندگی می‌کنم و اتاقش را جوری چیدم که دوست داشت. امیدوارم خدا آن‌قدر به من صبر بدهد که بتوانم این نبودن را تحمل کنم.

مادر شهید رضازاده ادامه داد: پسرم قبل از شهادت گفت مامان! احتمال دارد به سفری بروم ولی دوستانم حتماً به شما سر می‌زنند و احوالتان را می‌پرسند. اینکه شما عزیزان اینجا هستید به من روحیه می‌دهد و می‌دانم راه دانیالِ من را جوانان دیگر و دوستانش ادامه خواهند داد و در این مسیر قدم برخواهند داشت.

وی افزود: خوشحالم که خداوند به دانیالم عزت داد که نه تنها مردم ایران که دنیا به او افتخار می‌کنند.

مادر شهید رضازاده: خوشحالم که خداوند به دانیالم عزت داد | جوانان در مسیر شهدا قدم بردارند

مادر شهید زینال‌زاده: هدف پسرم حفظ انقلاب و دفاع از ناموس بود

زهرا غفوریان، مادر شهید حسین زینال‌زاده نیز در این دیدار با بیان اینکه دلتنگی‌ای که بر ما گذشته قابل توصیف نیست و مگر می‌شود سخت نگذرد، بیان کرد: هدف پسرم حفظ انقلاب و دفاع از ناموس و حجاب و عفت بود و هیچ‌وقت مانعش در راه رسیدن به هدفش نبودم. حسین وقتی که در جریان اغتشاشات نگرانی‌ام را می‌دید، می‌گفت مامان! ما باید برویم و اگر نرویم نمی‌گذارند حجاب بر سر شما بماند.  

غفوریان افزود: توصیه‌ام به جوانان این است که راه شهدا را با مدد از خودشان ادامه دهند. اینجا سرزمین امام زمان(عج) است و ان‌شاءالله بتوانیم پرچم اسلام را به دست ایشان برسانیم.  

این مادر شهید بر آگاهی جوانان درباره فضای رسانه‌ای تأکید کرد و ادامه داد: بچه‌هایی که به میدان جنگ می‌روند خانواده‌هایشان تا حدی آمادگی از دست دادن جوانشان را دارند اما پسر من در شهر خودش و در دفاع از امنیت به دست یک هم‌وطن کشته شد. آگاهی و سواد رسانه‌ای جوانان بسیار مهم است و خانواده‌ها و دختران و پسران ما باید بر این موضوع دقت داشته باشند. رضا رهنورد، قاتل حسین نیز به‌خاطر عدم آگاهی و گوش دادن به حرف شبکه‌های معاند این اقدام را انجام داد و در واقع این ناآگاهی باعث شد دو نفر از فرزندان ما از دست بروند.

پایان پیام/

کد خبر 1733816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha