شوراهای فرهنگی روستاها برای احیای زکات پای کار بیایند

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: وجود شوراهای فرهنگی روستاها با اهتمام دهیاری های می تواند نقش آفرینی جدی در این خصوص داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان ورامین در جلسه ستاد احیای زکات شهرستان  که صبح امروز پنجشنبه(25آبان ماه) که با حضور ائمه جمعه، شهردار، معاون فرماندار و سایر اعضا  برگزار شد، گفت: جامعه از برکات عبادت زکات برخوردار می شود و بایستی عقب ماندگی های این حوزه جبران شود و لازم است دراین حوزه تبلیغات مناسب صورت گیرد.
وی با تقدیر از ستاد احیای زکات گفت: تبلیغات در این حوزه باید در طول سال انجام  شود و ساخت محتواهای مناسب یک ضرورت است و می توان با ورود جدی تر دستگاه های مرتبط با این حوزه بهتر از این که هست بهره برداری کرد.
حجت الاسلام محمودی ادامه داد: متاسفانه در نظام اسلامی برای بهره برداری از این دست کارها تلاش جدی دیده می شود .
امام جمعه موقت ورامین ضمن برشمردن اهمیت زکات در جامعه اظهار داشت: آثار و برکات زکات طبق آیات و روایات فراوان ذکر شده است و اگر کسی که در این راه قدمی بردارد بداند چه آثاری را در زندگی خود خواهد دید بیش از اینها بایستی باید شاهد رشد این مقوله مهم باشیم.
وی در پایان گفت: وجود شوراهای فرهنگی روستاها با اهتمام دهیاری های می تواند نقش آفرینی جدی در این خصوص داشته باشند.
حجت الاسلام رضاپور امام جمعه بخش جوادآباد در این جلسه بیان داشت: با توجه به ارتباط مستقیم کشاورزان با اداره جهاد کشاورزی نقش این اداره و تبلیغات برای دریافت زکات از این عزیزان می تواند راه گشا باشد و لزوم ورود ارکان روستایی برای آن مهم است.
سید محمد زاهدی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری ویژه ورامین در این جلسه گفت: در حوزه زکات پیگیری های لازم صورت نگرفته است و باید همه  بدنبال  اقناع جامعه در این راستا باشیم  و همه تلاش لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام عطایی دبیر اجرایی ستاد زکات ورامین نیز با ارائه گزارشی خواستارهمکاری بیشتر همه دستگاه‌ها با این ستاد گردید.

کد خبر 1733835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha