دوران کودکی می تواند نقطه آغازی برای مطالعه و کتابخوانی باشد

بساطی گفت: کتاب در جامعه نقش مهم و موثری دارد لذا دوران کودکی نقطه آغازی برای مطالعه و کتابخوانی است.

مهدی بساطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برنامه های متنوع هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان، گفت: کتاب از عناصر مهم فرهنگی و ابزاری مناسب برای تغییر فرهنگ است که می‌تواند عناصر جدید فرهنگی را به اذهان افراد جامعه منتقل کرده و ضمن صیانت و حفاظت از فرهنگ متعالی، آن را بدون تغییر و تحریفی در اختیار آیندگان قرار دهد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب افزود: امروزه کتاب می تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کارآمد در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد:جامعه ای که می‌خواهد آزاد و آگاه زندگی کند، حتما باید به پدیده کتاب با چشم دیگری بنگرد. در چنین جامعه ای هرگاه وفاقی مبتنی بر رشد و توسعه بخواهد شکل بگیرد، می‌باید کتاب به عنوان یک عنصر اصلی و تأثیرگذار در آن مطرح باشد و والاترین جایگاه را در همه نهادهای فردی و اجتماعی از آن خود سازد.

بساطی اظهار کرد: هفته گرامیداشت کتاب می تواند نقطه شروعی باشد برای انس با کتاب و در این اداره با برنامه های متنوع خود نه تنها در این هفته بلکه در تمام سال برای ترویج فرهنگ کتابخوانی برنامه دارد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب گفت:در واقع، اعتلای فرهنگ کتاب خوانی، پی ریزی بنای توسعه فرهنگی جامعه تلقی می‌شود و در این جهاد مقدس، همگان از خرد و کلان باید شریک و سهیم باشند و برای این سازندگی رشد، توسعه و معنویت گرایی، از دل و جان مایه بگذارند.

کد خبر 1733884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha