مراجعه به کتابخانه های عمومی استان اصفهان ۲۲ درصد رشد پیدا کرد

مدیرکل کتابخانه های عمومی اصفهان از رشد ۲۲ درصدی مراجعات اعضا به کتابخانه های عمومی سراسر این استان در سال جاری خبرداد.

«علی شاه نظری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی استان اصفهان اظهارکرد: در حال حاضر ۲۹۳ کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که ۸۰ باب آن به صورت مشارکتی با دیگر بخش ها اداره می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه تعدادی کتابخانه توسط شهرداری ها و یا دیگر نهادها در حال اداره کردن است، افزود: مدیریت یکپارچه این مراکز فرهنگی به ایجاد شبکه منسجم و خدمات موثر می انجامد.

وی ادامه داد: شبکه کتابخانه های عمومی باعث شده تا دسترسی اعضا به کتابخانه ها تسهیل و آنان بتواند کتاب مورد نیاز خود را در دیگر مراکز پیدا کنند.

شاه نظری تاثیر خدمات فرهنگی و شبکه ای کتابخانه های عمومی را در افزایش مخاطبان موثر خواند و اذعان داشت: اعضای کتابخانه های عمومی در سراسر استان اصفهان امسال ۲ درصد رشد داشته و میزان مراجعات عضوها نیز ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وی تنوع موضوعات کتابخوانی را از مولفه های موثر در جذب به کتابخانه ها اعلام کرد و یادآورشد: همکاری شهرداری ها در پرداخت حق نیم درصد، بودجه های دولتی و همکاری خیرین در افزایش تنوع کتاب نقش دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان موضوعات اجتماعی مثل روانشناسی، داستان، ادبیات و موضوعات دینی را از جمله کتب پر مخاطب و دارای بیشترین فراوانی در بین دیگر کتاب های کتابخانه های عمومی اعلام کرد.

وی اضافه کرد: برنامه های فرهنگی توانسته در جذب افراد به این نهاد موثر باشد و کتابخانه ها را به مرکزی فرهنگی با تنوع برنامه ها تبدیل کرده است.

شاه نظری با بیان اینکه عضویت در کتابخانه های عمومی تا پایان هفته کتاب و کتابخوانی رایگان است، یادآورشد: هزار و ۵۰۰ برنامه در استان اصفهان همزمان با این هفته اجرا می شود که زنگ کتاب، تجلیل از کتابداران، مسابقه و معرفی برترین اعضا از جمله آن است.

 لزوم توجه به کتاب کودک و نوجوان

وی با بیان اینکه به توسعه فرهنگ کتابخوانی از سنین کودکی و نوجوانی معتقدیم، خاطرنشان کرد: باید به این گروه سنی بیشتر توجه و کتب مرتبط با سن آن ها معرفی شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان ادامه داد: در کتابخانه های عمومی در حد توان محیطی ویژه این قشر پیش بینی شده و کتاب های مرتبط با کودکان در مکان خاص قرار گرفته است.

وی به نقش خانواده ها در توسعه فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و یادآورشد: مطالعه در خانه می تواند تاثیر مثبت در این امر و فرهنگ سازی برای آن داشته باشد.

کد خبر 1734021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha