تجهیز و توسعه کتابخانه‌ها در اولویت دولت است

رفیعی، توجه به امکانات سخت افزاری کتابخانه ها را یکی از ملزومات نقشه مهندسی فرهنگی اعلام کرد و گفت: توسعه کتابخانه ها در مناطق محروم هم جزو اولویت هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان امروز در آیین گرامیداشت هفته کتاب استان، توجه به امکانات سخت افزاری کتابخانه ها را یکی از ملزومات نقشه مهندسی فرهنگی اعلام کرد و گفت: ثمرات سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ، در چند سال آینده خود را نشان می دهد.

وی با یادآوری اینکه پیگیری پروژه کتابخانه مرکزی در دستور کار ما قرار دارد، گفت: توسعه کتابخانه ها در مناطق محروم هم جزو اولویت هاست و تلاش داریم در سفر دوم رییس جمهور اعتباری برای به سرانجام رسادن آن اختصاص پیدا کند.

رفیعی اظهار کرد: به کتابداری نمی توان به عنوان کار اداری نگاه کرد چرا که علاقه حرف اول را در این شغل می زند،‌ افزود: مناسبت هفته کتاب بهانه ای برای مرور و تمرکز بر روی مسایل حوزه کتاب و کتابخوانی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان اظهار کرد: هر اندیشه و علمی برای ماندگاری نیاز به ابزار کتاب دارد و کتاب عنصر مهم فرهنگی است.

وی با یادآوری اینکه آگاهی بخشی یکی از مهمترین کارکردهای کتاب، است، گفت: علم و دانش نافع، کلید نجات بخش انسان هاست.

رفیعی با تاکید بر اینکه زیرساخت اصلی تمدن ها فرهنگ است، افزود: کتاب،‌ ابزار و عنصر مهم در حوزه فرهنگ بوده که زیرساخت حرکت به سمت تمدن سازی به شمار می رود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان افزود: ‌باید تلاش کنیم کتاب و کتابخوانی در جامعه در شأن افق تمدنی ایران اسلامی توسعه پیدا کند.

کد خبر 1734137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha