بخشندگی و شاگردپروری از مهم ترین ویژگی های دکتر راشدمحصل بود

زنگویی با اشاره به اینکه جلوه های فرهنگی است که دکتر راشد محصل را متمایز کرده و کلامش بر مبنای صداقت و خیرخواهی بوده است، گفت: از مهم ترین ویژگی های ایشان می توان به بخشندگی و شاگردپروری اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسین زنگویی شامگاه (۲۷ آبان) در مراسم شب شعر و گرامیداشت تلاش علمی و ادبی دکتر محمدرضا راشد محصل و استاد غلامحسین یوسفی که همزمان با هفته فرهنگی خوسف برگزار شد، اظهار داشت: وقتی سرگذشت ابن حسام را مطالعه می کنیم به شخصیت و اندیشه ایشان می رسیم.

استاد ادبیات ادامه داد: باید درست ابن حسام را معرفی کنیم؛ این شاعر والامقام عالمی است که هفت علم از جمله فلسفه، عربی، علوم، نجوم و ... می دانسته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از شاعران بزرگ از ابن حسام درس گرفتند، ادامه داد: ابن حسام دارای فرهنگی است که آن را از این منطقه آموخته است و با قناعت و در نهایت تنگدستی زندگی می کرد و عزت داشت و امروز جامعه ما نیازمند دانستن رازهای زندگی مفاخر است.

استاد ادبیات در ادامه گفت: ابن حسام دوباره اندیشه ملیت را در قالب دین به نمایش گذاشت و حق خوسف و خوسفی ها است که بعد از ۷۰۰ سال اندیشه های ابن حسام را منتقل کنند.

وی با بیان اینکه ابن حسام به زیور فرهنگ آراسته بود، گفت: ابن حسام گوهر فرهنگ داشت و چراغ ولایت و امامت را در پرتو اندیشه ها روشن کرد.

زنگویی در خصوص دکتر راشدمحصل عنوان کرد: جلوه های فرهنگی است که دکتر راشدمحصل را متمایز کرده و کلامش بر مبنای صداقت و خیرخواهی بوده است.

استاد ادبیات ادامه داد: بخشندگی و شاگردپروری بهتر از حرف بی پشتوانه زدن است؛ هرگز ندیدم که از کسی بدگویی کند. بخشنده دانش بود و می دانست برای تربیت شاگردها باید یک کار فرهنگی کرد.

وی در پایان بیان کرد: استاد راشدمحصل و ناقوس صاحبان فرهنگ هستند و فرهنگ پرورده فارسی و سبک و سیاق زندگی را از پدران و مادران خود بیاموزید.

کد خبر 1734295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha