هفته فرهنگی خوسف فرصتی برای احیای هویت و باورهای مردم

حسینی با بیان اینکه شهرستان خوسف سرزمین دلدادگی به صاحبان شفاعت و کرامت است که شعور و شکوهش را در محرم و عاشورا با بیل های آویخته و آمیخته می بینیم، گفت: هفته فرهنگی خوسف فرصتی است تا جان دوباره به هویت و باورهای مردم بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،  علی حسینی امروز یک‌شنبه (۲۸ آبان) در جشنواره منطقه ای علمی فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام که هم اکنون در حال برگزاری است، اظهار کرد: ابن حسام شاعری بزرگ و عابد از دیار شهرستان خوسف است که مناعت طبع، اخلاق و سرودن اشعار آئینی در منقبت اهل بیت(ع) او را نسبت به دیگر شاعران کشور برجسته کرده است.

فرماندار خوسف با بیان اینکه این شهرستان سرزمین دلدادگی به صاحبان شفاعت و کرامت است که شعور و شکوهش را در محرم و عاشورا با بیل های آویخته و آمیخته می بینیم، گفت: هفته فرهنگی خوسف فرصتی است تا جان دوباره به هویت و باورهای مردم بدهیم.

وی از خوسف به عنوان سرزمین وابستگی به ائمه اطهار(ع) و فرهیختگانی همچون خاندان عبادی، راشد محصل ها، ابن حسام ها و ناقوس ها یاد کرد و گفت: خوسف سرزمین خاک های زرخیر، پنبه مله، و گل نرگس است که باید ظرفیت های آن هرچه بیشتر معرفی شود. 

حسینی افزود: آنچه که باعث حرکت و توسعه می شود، هویت، باورها و میراث فرهنگی یک ملت است و در هفته فرهنگی خوسف؛ میراث فرهنگی اصل و اساس برای حرکت به جلو است.


فرماندار خوسف با اشاره به ظرفیت های معدنی و کشاورزی خوسف گفت: این شهرستان سرزمین سرزندگی، حرکت و برکت است، سنگی که با هنر گوهر شده و گل نرگسی که هر سال با امیدی بی نهایت کاشته می‌شود.

کد خبر 1734299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha