برگزاری جشن اتمام پروژه های کتابخانه‌های خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۳

حاجی اظهارامیدواری کرد: با تزریق اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان‌ جنوبی تا پایان ۱۴۰۳ شاهد برگزاری جشن اتمام پروژه های فرهنگی در حوزه کتابخانه های استان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمود حاجی امروز (۲۸ آبان) در جشنواره منطقه ای علمی، فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام خوسفی که همزمان با هفته فرهنگی خوسف در حال برگزاری است، اظهار داشت: کتابداران در سطح استان، سربازان جبهه فرهنگی، جنگ نرم و درمانگران روح انسان هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی ۸۴ باب کتابخانه فعال وجود دارد که بیش از ۶۱ هزار نفر در این کتابخانه ها عضو فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم مجموعه کتابخانه های عمومی از توجه خوبی برخوردار شده اند، ادامه داد: در دو سال گذشته اعتبارات کتابخانه ها در استان چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که امسال این اعتبار به ۲۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

حاجی در ادامه گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۳۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای مجموعه ها کتابخانه ها در نظر گرفته شد و ۱۰ میلیارد تومان هم برای توسعه کتابخانه نهبندان تخصیص تعیین شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی عنوان داشت: امیدواریم بتوانیم با تزریق این اعتبارات تا پایان ۱۴۰۳ شاهد برگزاری جشن اتمام پروژه های فرهنگی در حوزه کتابخانه ها کل استان خراسان جنوبی باشیم.

وی به روستاهای دوستدار کتاب اشاره کرد و افزود: ۲ روستا از خراسان جنوبی در درمیان و شهرستان طبس در این زمینه یک افتخار فرهنگی بزرگ برای خراسان جنوبی رقم زدند و در فهرست ۱۴ روستای دوستدار کتاب در کشور قرار گرفتند.

حاجی با بیان اینکه طی هفته کتاب ۴۴۶ عنوان برنامه در استان اجرا شده است، گفت: در تمام شهرستان ها فعالیت های فرهنگی متنوعی را طی این هفته اجرا کردیم.

کد خبر 1734314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha