رقابت ۵۶ نفر در مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: در مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ۴۰۰ اثر ارسال شده و ۵۶ اثر به مرحله استانی راه پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محبوبه بزم‌آرا در حاشیه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرحله استانی که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۷ مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیشینه بسیاری دارد. در حال حاضر بیست‌وپنجمین دوره این جشنواره بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی افزود: برای برگزاری جشنواره بین‌المللی در شب یلدا، ابتدا مراحل استانی طی می‌شود و منتخبان به جشنواره کشوری و بعد بین‌المللی راه پیدا می‌کنند. این جشنواره بخش‌های مختلفی دارد که در مجموع حدود هزار نفر ثبت نام کردند. در مرحله استانی ۴۰۰ اثر ارسال شده و ۵۶ اثر به مرحله استانی راه پیدا کرده است.

دبیر مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ادامه داد: به دلیل اینکه هنوز زمان برای جشنواره ۹۰ ثانیه‌ای داریم، منتظر دریافت سایر آثار نیز هستیم. در این جشنواره مربیان، زنان و مردان، دختران و پسران نوجوان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها رقابت می‌کنند و از اکثر شهرستان‌های استان نیز در جشنواره حضور دارند.

پرده‌خوانی و نقالی در جشنواره قصه گویی

در ادامه محمود خرقانی، مسئول دبیرخانه مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: جشنواره شامل بخش‌های بزرگسالان و نوجوانان است. بخش آیین سنتی شامل پرده‌خوانی و نقالی را نیز داریم که بزرگسالان و نوجوانان شرکت می‌کنند. بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، لبخند، سردار سلیمانی، غزه و قصه‌های نیروی انتظامی از دیگر بخش‌هاست.

وی بیان کرد: در مرحله استانی ۵۶ نفر به رقابت می‌پردازند که در نهایت ۱۶ نفر برگزیده خواهیم داشت. برندگان استانی به داوری کشوری می‌روند و در نهایت وارد مرحله بین‌المللی می‌شوند که در شب یلدا برگزار می‌شود و برگزیدگان همه استان‌ها به رقابت می‌پردازند.

پایان پیام/

کد خبر 1734366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha