حضور در صحنه آزادیخواهان جهان در حمایت از مردم مظلوم غزه، نتیجه تفکرات انقلابی است

آیت الله خاتمی گفت: راهپیمایی بزرگ فرانسه در حمایت از کودکان غزه که یک میلیون نفر در آن حضور داشتند؛ نتیجه تفکرات انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان امروز در رزمایش جهادگران فاطمی به حضور در صحنه بسیج در تمام عرصه ها اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه بسیج این است که هر زمان کار عقب افتاده ای بود در صحنه حضور یابد.

وی به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و سلطه بلوک شرق و غرب بر جهان اشاره کرد و گفت: در آن دوران هر حرکت اجتماعی و سیاسی زیر بلیت دو ابر قدرت شرق و غرب شکل می گرفت ولی پس از شکل گیری انقلاب، خط سومی در دنیا ترسیم شد که همراه ملت ستمدید جهان است.

امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه این انقلاب تاکنون با اقتدار ایستادگی کرده و در مسیر استقلال حرکت می کند، خاطرنشان کرد: در آن دوران شکل‌گیری انقلاب و نهضت اسلامی در ایران امری محال به حساب می‌آمد ولی امام خمینی (ره) با تکیه بر آموزه‌های دینی و اسلامی بر تفکر رایج وابستگی جنبش‌ها و خیزش‌ها به شرق و غرب خط بطلان کشید.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه امام راحل بنیان‌های نظام جمهوری اسلامی را با الگو گرفتن از راه و روش پیامبر، امیر مومنان علی (ع) و ائمه معصومین پایه‌گذاری کرد، ادامه داد:  برای اقتدار ایران اسلامی خون های پاک زیادی ریخته شده است به همین خاطر این نظام با خون، گوشت و اعتقادات ما عجین شده است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آثار انقلاب اسلامی در شرایط امروز به چارچوب مرزهای ایران محدود نیست، گفت: ۴۵ سال قبل کسی تصور نمی‌کرد تفکرات امام(ره) نتیجه خواهد داد و در عرصه‌های مختلف دنیا خواهد درخشید.

کد خبر 1734383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha