زمینه نقش‌آفرینی نوجوانان در میدان تمدن نوین اسلامی فراهم شود

حجت‌الاسلام گرزین گفت: دنبال این هستیم که زمینه را برای بروز استعداد آن دسته از نوجوانانی که ظرفیت نقش‌آفرینی در میدان تمدن نوین اسلامی دارند، فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین عصر امروز (یکشنبه ۲۸ آبان) در نشست تبیین طرح «نوآوین» در کانون های مساجد استان اظهارکرد: یکی از موضوعات بسیار مهم حال حاضر جبهه مقاومت و تمدن اسلامی، نقش‌آفرینی نوجوانان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امروز جزو بهترین فرصت‌هایی است که تاریخ تمدن اسلامی به خود دیده است. مردمی در این سال‌ها به میدان آمدند که ۱۴۰۰ سال پای مکتب اسلام ناب و اهل بیت (ع) خون گریه کردند، خون دل خوردند و جان خود را تقدیم کردند تا به یک عمقی از اعتقاد، باور، ایمان، شجاعت، غیرت و حماسه رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: همین مردم وقتی خبر تعرض رژیم شاه به سید اولاد پیامبر (ص) را شنیدند ساکت ننشستند و کفن‌پوش به میدان آمدند. از زمان پیروزی انقلاب تاکنون، پیشرفت‌های زیادی داشتیم. ما در این ۴۴ سال هزاران مرحله پیشرفت کردیم.

حجت الاسلام گرزین با اشاره به تمرکز دشمن بر روی قشر نوجوان، اظهارکرد: دشمن سرمایه گذاری کرده برای از بین بردن هویت اجتماعی انسان‌ها و ایجاد جنگ اجتماعی تا انسان‌ها را مسخ و تبدیل به برده نوین کنند و در این شرایط دشمن تمرکز خود را بر روی نوجوانان گذاشته‌اند.

وی بیان کرد: دشمنان سعی کردند از طریق نوجوانان به سراغ تعریف هویت اجتماعی جدید بروند. در ناآرامی‌ها و آشوب‌های سال گذشته هم این رویکرد دشمن به وضوح دیده شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: هزاران میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم و غیرمستقیم انجام دادند و تقریبا دنیا را قانع کرده بودند که مدیریت دنیا مانند یک سده قبل دست آنان است. در چنین فضایی می‌بینیم رهبری فرمودند که همین دهه هشتادی‌ها انقلاب را به قله می‌رسانند.

وی با اشاره به نقش نوجوانان در حفظ و حراست و پیشرفت انقلاب اسلامی، بیان کرد: همان کودکانی که روزی در گهواره بودند بعدها برای امام خمینی (ره) تبدیل به سرباز شدند.

حجت الاسلام گرزین گفت: برخلاف تصوری که دشمن به ما القا کرده، نوجوانان ما نه تنها مایه سرافکندگی و عقب‌گرد نیستند بلکه سبب پیشرفت همه جانبه ما خواهند بود. دنبال این هستیم که زمینه را برای بروز استعداد آن دسته از نوجوانانی که ظرفیت نقش‌آفرینی در میدان تمدن نوین اسلامی دارند، فراهم کنیم.

وی با یادآوری اینکه بصیرت، شجاعت، انقلابی ‌گری مردم و عنایت اهل بیت (ع) بود که فتنه سال قبل را خنثی کرد، گفت: هرچند در این بین ریزش‌هایی هم داشتیم اما همین نوجوانان و جوانان انقلاب اسلامی را حفظ کردند. امروز کاری کردیم که مقاومت به دنیا گسترش یافته است و می‌ببینید که از کره و چین تا قلب اروپا و آمریکای لاتین، انسان‌های آزاده از مردم مظلوم غزه حمایت می‌کنند.  

حجت‌الاسلام گرزین با بیان اینکه آگاهی و قدرت جبهه حق روز به روز بیشتر می‌شود، اظهارکرد: نوجوانان بهترین عناصر برای تسخیر تکنولوژی‌ها و حمله به جبهه کفر هستند.

کد خبر 1734463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha