دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به فرهنگ کتابخوانی دارد

حسنی خونسار گفت: نگاه ویژه دولت سیزدهم به ترویج فرهنگ کتابخوانی و تحقق شعار برقراری عدالت فرهنگی و دسترسی آسان به کتاب، سبب توسعه در این بخش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در آئین بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار کتابخانه های عمومی استان کردستان، با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونسیتی در فلسطین اظهار کرد: امروز بشریت شاهد فجیع‌ترین نسل‌کشی در غزه و فلسطین است.

وی با اشاره به تغییر نگاه به کتابخانه‌های عمومی، افزود: امروزه کتابخانه‌ها از فعالیت هایی مانند عضویت و امانت کتاب فراتر رفته و مسائلی چون خانواده محوری، مهارت افزایی، توانمندسازی و ارائه خدمات به عموم مردم از جمله کارکردهای کتابخانه‌های عمومی محسوب می‌شود.

حسنی خونسار تغییر این نگاه را موجب تغییر جایگاه کتابخانه‌های عمومی و شناخته‌تر شدن کتابخانه‌های عمومی دانست و افزود: نگاه دولت مردمی، اهتمام به پویایی نهضت خواندن و توسعه خدمات بر پایه نیاز جامعه است و نگاه ویژه دولت سیزدهم به ترویج فرهنگ کتابخوانی و تحقق شعار برقراری عدالت فرهنگی و دسترسی آسان به کتاب، سبب توسعه در این بخش یافته است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در ادامه با اشاره به فعالیت ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲۸ باب کتابخانه عمومی مشارکتی در استان کردستان، گفت: هم اکنون نزدیک به ۵۰ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

حسنی خونسار تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی استان را بالغ بر ۸۹۰ هزار نسخه ذکر کرد و بیان داشت: در یک سال گذشته، ۳۷ هزار نسخه کتاب توسط مردم و سازمان‌ها به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.

وی زیربنای کتابخانه‌های عمومی کردستان را ۲۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع ذکر کرد و افزود: در سفر اخیر ریاست جمهوری استان کردستان کتابخانه عمومی نایسر سنندج افتتاح و آماده خدمت‌رسانی به علاقمندان در این شهرک شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان در پایان خواستار مشارکت عموم مردم در برنامه‌های کتاب و کتابخوانی شد و یادآوری کرد: برپایی موکب حسینی در مرز باشماق مریوان و شهرستان‌های کامیاران و دیواندره، برپایی غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی در ویژه برنامه امت احمد در هفته وحدت، برگزاری نشست‌های کتابخوانی، جلسات رونمایی از کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی در مناسبت‌های مختلف از جمله فعالیت‌های این نهاد در سال جاری بوده است.

کد خبر 1734474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha