آموزش و پرورش دانش‌آموزان را با فرهنگ کتاب و کتابخوانی آشنا کند

عسکری با بیان اینکه در سرانه مطالعه با ایده‌آل‌ها فاصله زیادی داریم، عنوان کرد: آموزش و پرورش رسالت خطیری در این زمینه دارد و کودکان باید از دوره دانش‌آموزی در مدارس با فرهنگ کتاب و کتابخوانی آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حسن عسکری، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج در آئین بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار کتابخانه های عمومی استان کردستان، اظهار کرد: افتخار می‌کنیم، پیرو دینی هستیم که برخلاف سایر ادیان، معجزه پیامبر آن کتاب بوده است و این مهم اهمیت کتاب و کتابخوانی را در جامعه اسلامی می‌رساند.

وی با بیان اینکه پیامبر خود اولین پرچمدار کتاب بود و کتاب را برای بشریت به ارمغان آورد، افزود: کتاب جایگاه والایی در جامعه دارد و هیچ چیزی جایگزین کتاب نمی‌شود.

عسگری با اظهار تأسف از بسنده کردن افراد به مطالعه در فضای مجازی گفت: این مسئله پشتوانه علمی ندارد و باعث کسادی بازار کتاب و کتابخوانی شده است بنابراین لازم است با ترویج فرهنگ کتابخوانی جامعه را به  توسعه فرهنگی پیش ببریم.

وی توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه را نیازمند همت همگانی دانست و افزود: پرداختن به این مهم یک وظیفه عمومی است و همه باید در این زمینه تلاش کنیم.

فرماندار سنندج با بیان اینکه در سرانه مطالعه با ایده‌آل‌ها فاصله زیادی داریم، عنوان کرد: آموزش و پرورش رسالت خطیری در این زمینه دارد و کودکان باید از دوره دانش‌آموزی در مدارس با فرهنگ کتاب و کتابخوانی آشنا شوند.

وی یادآوری کرد: با پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سهم نیم‌درصد کتابخانه‌های عمومی توسط مجموعه شهرداری و شورای شهر سنندج در سال جاری و اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای توسعه کتابخانه‌های سنندج، تلاش می‌کنیم بتوانیم گام مثبتی در این راستا برداریم. 

کد خبر 1734476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha