شهادت ۶۰ روزنامه نگار از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه با اشاره به افزایش آمار شهدای غزه در چهل و پنجمین روز جنگ اسرائیل علیه غزه اعلام کرد:تاکنون ۶۰ روزنامه نگار شهید و ۲۴۹ مسجد و ۲۶۸ هزار واحد مسکونی در غزه تخریب شدند و ۷۷ مرکز درمانی و بیمارستان از خدمت رسانی خارج شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد روزنامه نگاران شهید از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر تا روز گذشته (یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲) به ۶۰ روزنامه نگار رسیده است.

در این بیانیه آمده است: آمار شهدای غزه در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه به بیش از ۱۳ هزار و ۳۰  نفر افزایش یافته است که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ نفر کودک و سه هزار و ۵۰۰ نفر زن هستند. همچنین ۳۰ هزار فلسطینی نیز زخمی شدند که بیش از ۷۵ درصد از آنها کودکان و زنان هستند.

همچنین تعداد مفقود شدگان به بیش از ۶ هزار نفر رسیده است که یا زیر آوار ماندند یا اجسادشان در خیابان‌ها یا جاده‌هایی است که نظامیان صهیونیستی به هیچ کس اجازه دسترسی به آنها را نمی دهد.

در این بیانیه آمده است: ۸۳ مسجد به طور کامل تخریب شدند و ۱۶۶ مسجد نیز خسارت جزئی برداشتند. همچنین سه کلیسا نیز هدف قرار گرفتند.

تعداد واحدهای مسکونی که به طور کامل تخریب شدند، ۴۳ هزار واحد مسکونی است و ۲۲۵ هزار واحد مسکونی تخریب جزئی شدند.

براساس این بیانیه، تعداد بیمارستان‌هایی که از خدمت رسانی خارج شدند، ۲۵ بیمارستان و ۵۲ مرکز بهداشتی است. اشغالگران همچنین ۵۵ آمبولانس را هدف قرار دادند و دهها آمبولانس نیز به دلیل نبود سوخت کار نمی کنند.

شهادت 60 روزنامه نگار از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه

کد خبر 1734523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha