دانشجو معلم باید تحول آفرین باشد

حجت الاسلام ترابیان با اشاره به سیره عملی شهیدحسین دخانچی شهید که تحول آفرین بود و هیچ وقت مغلوب محدودیت ها نشد، گفت: مهمترین وظیفه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، ایجاد تحول در مسیر معلمی و آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام محمدترابیان- راوی دفاع مقدس  و سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در اجلاسیه استانی کنگره ملی شهدای دانشجو معلم که با محوریت ۵۰شهید دانشجو معلم این خطه از شمال کشور به همت دانشگاه فرهنگیان مازندران واحد پردیس حضرت فاطمه الزهرا(س) در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیار علویان برگزار شد، با اشاره به برشی از آیه ۴۶سوره سباء «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ» اظهار کرد: معتقدم کار باید برای رضای خدا باشد.

وی با اشاره به اهمیت تکلیف مداری که توصیه برتر خداوند متعال به بندگان است، افزود: مهمترین وظیفه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، ایجاد تحول در مسیر معلمی و آموزش و پرورش است. هر کسی باید کار خود را درست انجام دهد در مسیر معلمی بهانه نیاورد. به طور نمونه در اغتشاشات سال گذشته کشور که شاهد حضور برخی از دانش آموزان در صف اغتشاش گران بوده ایم، عده ای برای عدم انجام تکلیف که همان کم کاری در حوزه تربیت دینی نسل نو بوده، بهانه تراشی کردند.

حجت الاسلام ترابیان خطاب به دانشجو معلم های حاضر در این مهمانی شهدایی، گفت: جلسه شهدا جلسه ذکر است نباید جلسه شهدا را مشغول فضای مجازی بود. معتقدم هرکسی که در یادواره شهدا و راهیان نور شرکت می کند تکلیف به گردن او می افتد. بدین معنی که باید زین پس مروج فرهنگ غنی ایثار و شهادت باشد.

وی با بازخوانی نامه یک دانش آموز به رزمندگان اسلام، تصریح کرد: در سال ۶۲ قبل از وقوع عملیات خیبر،  یک انسان ۹ساله در دفاع مقدس تکلیف شناس بوده و با وجود اینکه از داشتن پدر محروم بود برای ادای دین به رزمندگان اسلام با اینکه روزانه برای تامین مخارج زندگی به همراه مادرش روزه داری می کرد به مدت ۹۲روز کار کرد تا نان خشک و بادام برای رزمندگان تهیه و ارسال کند.
این راوی دفاع مقدس با تاکید براینکه به فرموده رهبری هرجا حضور دارید باید آنجا را مرکز دنیا بدانید و تحول آفرین باشید، اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در یک روضه خانگی از پدر ۹۰ساله حاج آقا کوثری روضه خوان جماران عیادت بعمل آورد، در این دیدار پدر حاج آقا کوثری خطاب به حجت الاسلام قرائتی عرض کرد امام خمینی(ره) فرمودند جنگ در رأس امور است تکلیف من ۹۰ساله در بستر بیماری برای جبهه ها چیست؟ حجت الاسلام قرائتی جواب دادند شما دعا بفرمایید پدر حاج آقاکوثری ادامه داد من شب ها خواب ندارم جوانان ایرانی که به اسارت رژیم بعث عراق درآمدند در رادیو بغداد خودشان را معرفی می کنند من موج رادیو عراق را می گیرم اسم اسرا را یادداشت می کنم و به والدین آنها اطلاع می دهم تا از نگرانی دربیایند. این خدمت من به جبهه هاست.
وی در ادامه به کتاب «تب ناتمام» اشاره کرد و گفت: شهید حسین دخانچی در دهه ۸۰ به شهادت رسید کتاب «تب ناتمام» خاطرات مادر این جانباز شهیداست، شهید دخانچی معتقد بود برای رضای خدا جهاد کرده و به گفتگو با رسانه ها رضایت نمی داد اما در دهه هفتاد وقتی این شهید والامقام احساس کرد یاد شهدا درحال کمرنگ شدن است از بنیاد شهید و امورایثارگران قم خواست تا زمینه حضورش در دبیرستان ها برای روایتگری فراهم شود تا مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشد و به جهت اینکه حال جسمانی خوبی نداشت و رفتن به تمامی مدارس برایش مقدور نبود از مادر خود نیز خواست در مدارس دخترانه سخنرانی کند تا زمینه ساز تحول در دانش آموزان باشد. عمل این شهید والامقام حرکت در مسیر اندیشه های امام راحل همان تحول آفرینی است.
حجت الاسلام ترابیان بیان کرد: مسئولین آموزش و پروش آیا می توانند یک روز کاری خود را برای امام زمان(عج) گزارش نویسی داشته باشند. همچنین خطاب به دانشجو معلم ها متذکر شد بگونه ای کار کنید که زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشید؛ با شهدا عهد ببندید برای رضای خدا معلمی کنید. خدای ناکرده حرف امام زمین نماند.
وی با بیان اینکه صدای زنگ ظهور درحال به گوش رسیدن است، گفت: آیت الله بهجت(ره) در پاسخ به شاگردشان پیرامون علامت های ظهور فرمودند: یکی از روایت های اهل بیت (علیهم السلام) را بخوانید و خود را شبیه یاران مهدی (عج) نمایید تا زمینه ساز ظهور باشید.
حجت الاسلام ترابیان خاطرنشان شد: تکلیف مداری در بحث تربیت و پرورش دانش آموزان باید مورد توجه دانشجو معلم ها باشد باید سلیمانی وار عمل کرد.
 

کد خبر 1734581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha