رزمایش حماسی الی بیت المقدس برگزار می‌شود

سردار حسن زاده از برگزاری رزمایش الی بیت المقدس جمعه ۳ آذر با حضور تمام گردان ها و اقشار بسیج در میدان انقلاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در نشست خبری هفته بسیج با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگداشت حماسه الی بیت المقدس سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: هفته بسیج فرصت مغتنمی است که از زوایای متعدد تشکیلات جهانی بسیج را مورد توجه قرار دهیم. بسیج یکی از معجزات انقلاب اسلامی است که توسط امام (ره) در آغازین روزهای بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفت و از همان ابتدا گستردگی، فراگیری و آرمان های بسیج دیده می شد.

وی اظهار داشت: این روزها بسیج در جهان اسلام تعیین کننده است و در تمام عرصه ها شاهد حضور بسیج در تمام حوزه های نیازمندی کشور هستیم و از سوی دیگر شاهد تبلور نقطه نظرات امام (ره) با توجه به ویژگی های فراگیری بسیج هستیم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) با بیان اینکه بسیج بزرگترین تشکیلات مردمی در جهان است، گفت: بسیج یکی از منسجم ترین نهادهای جهادی و مردمی است و از سوی دیگر پر مخاطب ترین نهاد کشور است که در جهان مورد توجه قرار دارد؛ از این جهت بسیج را تشکیلات مردمی می دانیم. امروز بسیج در گستره ای متنوع در ماموریت های مختلف حضور دارند.

وی با بیان اینکه تفکر بسیج یک حقیقت جاری و یک فرهنگ است، تصریح کرد: از این منظر مولفه های قابل توجهی بسیج را دربر می گیرد. تفکر بسیج تمام مردم، جوانان و فعالان اجتماعی را شامل می شود و در تمام عرصه ها نتایج آن دیده شده است و به عنوان جریان فکری برگرفته از آرمان انقلاب باید آن را ببینیم.

سردار حسن زاده اظهار داشت: امروز موفقیت ها و سربلندی هایی که در جبهه مقاومت شاهدیم، تبلور نور بسیج است که مردم آن را پذیرفته و به عنوان راهبرد خود در پیش گرفته اند. بخش عمده ای از این آرمان ها در جبهه مقاومت شکل گرفته است.

وی گفت: تفکر بسیج یعنی تفکر مقاومت، ایستادگی، پایداری، مردمی بودن و مردمی رفتار کردن. بسیج یعنی تفکر حمایت مستمر از جریان های مردمی و دفاع از مظلوم، بسیج یعنی دفاع از تمامیت مولفه های انسانی و بشری که مجموعه ای از تعاریف بسیج است. امروز بسیج در تمام ماموریت ها و فعالیت ها خود را در هر زمان و مکان وفق می دهد و در هر عرصه ای که انقلاب به آن نیاز دارد، حضور دارد.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) با بیان اینکه بسیج در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی حضور دارد، اظهار داشت: تلاش گسترده بسیج برای کاهش آسیب های اجتماعی یکی از محورهای اصلی بسیج است و از سوی دیگر برنامه های بسیج بر اساس دو سند بالادستی یعنی بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر انقلاب ابلاغ شد و سند دوم سند ده ساله اعتلای بسیج، محورهای فعالیت خود را تعریف کرده است.

سردار حسن زاده بسیج نوجوانان را یکی از محورهای نقش آفرین عنوان کرد و افزود: توجه به پایگاه های مقاومت در عرصه های فضای مجازی، گردان های الی بیت المقدس و سایر گردان های بسیج با محوریت نوجوانان و جوانان از جمله برنامه های بسیج است.

وی گفت: بسیج ۸۶ پایگاه علمی و ۲۰۰ هسته علمی دارد که فعالیت های علمی دارند و چندین مرکز رشد به صورت مستمر فعالیت می کنند. از اقدامات دیگر بسیج در بخش نوجوانان حوزه علم و فناوری است.

سردار حسن زاده تصریح کرد: در عرصه های سازندگی و محرومیت زدایی بالغ بر سه هزار گروه جهادی در تهران به صورت بومی، محلی و جغرافیا محور تشکیل شده اند که به مناطق محروم به نمایندگی از مردم تهران اعزام می شوند و در ساخت مدارس، ورزشگاه، آبرسانی و سایر نیازمندی های مناطق محروم حضور دارند.

وی با اشاره به طرح محله اسلامی با هدف مشارکت حداکثری مردم گفت: بالغ بر دو سال است که این گفتمان آغاز شده و با برگزاری همایش علمی محله اسلامی از نظرات علمی بهره مند شدیم و در آینده نزدیک با اجرای این طرح شاهد مشارکت حداکثری مردم در حل مشکلات خود هستیم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) با بیان اینکه کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت یکی از فعالیت های فرهنگی بسیج محسوب می شود، تصریح کرد: این کنگره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد و به نقش محوری جوانان و نوجوانان در دفاع مقدس پرداخت که البته از این تعداد شهید پایتخت پنج هزار و ۶۰۰ شهید دانش آموزی هستند.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین و روشنگری نقطه مقابل تلاش دشمن در عملیات روانی برای ایجاد ناامیدی در جامعه است، یادآور شد: دشمن نگران رشد و بالندگی ماست و با عملیات روانی تلاش می کند که نقاط قوت را کوچک جلوه دهد. طرح شهید دیالمه با هدف جهاد تبیین در سطوح جامعه فعالیت های مختلف و موفقیت های کشور را به نمایش گذاشت.

سردار حسن زاده در مورد فعالیت های هفته بسیج در تهران گفت: هزاران برنامه و رخداد در مساجد و محله های کشور برنامه ریزی شده و بر همین اساس میزهای خدمت و فعالیت های محرومیت زدایی پیش بینی شده است. تشریح برنامه های راهیان پیشرفت برای تمام اقشار مردم همچنین اردوهای راهیان نور دانش آموزی از دیگر برنامه های هفته بسیج است.

وی در مورد رزمایش الی بیت المقدس اظهار داشت: این رزمایش در سوم آذر در میدان انقلاب با حضور تمامی بسیجیان محلات، پایگاه ها، گردان های بسیج، جوانان و نوجوانان با اجتماع ۵۰ هزار نفر از بسیجیان با رژه حماسی به سمت نماز جمعه برگزار می شود. این رژه حماسی در حمایت از مردم غزه و فلسطین اجرا می شود.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) در مورد فروپاشی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی دچار عجز و فروپاشی درونی شده است و از روی ناتوانی دست به کشتار مردم غزه می زند.

کد خبر 1734612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha