همایش «دفاع از فلسطین در برابر استبداد اسراییل» در مالزی

همایش «دفاع از فلسطین در برابر استبداد اسراییل» با حضور نماینده فرهنگی کشورمان در شهر شاه عالم از ایالت سلنگور مالزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همایش «دفاع از فلسطین در برابر استبداد اسراییل» با حضور هنرمندان و طیف وسیعی از مردم مالزی و حبیب رضا ارزانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر شاه عالم از ایالت سلنگور مالزی برگزار شد.

محمد عزمی عبدالحمید، دبیر این نشست نکاتی در خصوص فلسطین و غصب آن از طرف اشغالگران صهیونیستی ارایه کرد.

وی حضور آحاد مردم و مردمی کردن مسأله فلسطین و دغدغه‌مندی همگان را خواستار شد و از پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در تمام ابعاد که نشانه غیرت و حمیت ایرانیان از مسلمانان جهان است، قدردانی و به نیکی یاد کرد.

تون حاجی عدلی زهیری، معاون وزیر دفاع، دومین سخنران نشست بود. وی در سخنان خود، ضمن بیان وضعیت فلسطین و بررسی جوانب محتلف آن حمایت مردم مالزی را از کمک به مردم فلسطین یادآوری و تأکید کرد این کمک‌ها ادامه یابد.

دنیس من، از اهالی سینما گزارشی در مورد تظاهرات مردمی مالزی که به‌طور بسیار وسیع از مسجد کوالالامپور به‌طرف مرکز شهر در هفته گذشته انجام‌شده بود با عکس و شرح مفصل ایراد کرد که مورد توجه حضار قرار گرفت.

پس از آن، صمد محمد سعید، شاعر برجسته مالزی سروده‌ی خود در باب فلسطین و مردم مظلوم آن به زبان مالایی قرائت کرد.

نمایش بسیار زیبا و درس آموز "سلطان و رعیت"، شعرخوانی چند نفر از شاعران برجسته مالزیایی، آواز خوانی، نوحه سرایی و مرثیه خوانی به زبان مالایی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

نمایندگان جامعه هنری مالزی مشتمل بر شاعران، نویسندگان، بازیگران تئاتر، بازیگران سینما، کارگردانان، خوانندگان و بسیاری از اهالی هنر و ادب هرکدام بنا به تخصص خود به ابراز حمایت و همدردی با مردم فلسطین و غزه پرداختند.

کد خبر 1734629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha