کانون پرورش فکری باید در راستای جهاد تبیین اقدامات شایسته‌ای انجام دهد

نظری با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در عرصه های مختلف، گفت: کانون پرورش فکری باید در راستای جهاد تبیین اقدامات شایسته‌ای انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، بهنام نظری، در آیین اختتامیه مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان مرکزی، با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی استان و وجود مفاخر و بزرگان بسیار در این دیار گفت: امروز کودکان و نوجوانان استان مرکزی باید با بهره گیری از این هنر ارزشمند،به هویت غنی و اصالت تاریخی و فاخر خود پی ببرند. 


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه قصه گویی جزو شاخصه‌های اصلی ایرانی‌هاست که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود، ادامه داد: آنچه مادربزرگ‌ها و پدر بزرگ ها برای ما می گفتند، سرشار از تخیل، رویا، اخلاق و باورهای دینی بود تا جایی که هر یک از آنها یک مسیر تاریکی را برای ما روشن کرده و تجارب ارزشمندی را به ما آموخت.

وی همچنین به کتب بزرگان شعر و ادب فارسی همچون کتاب‌های مثنوی معنوی و منطق الطیر عطار نیشابوری اشاره کرد و ادامه داد: این کتاب‌ها سراسر داستان است و باید بیشتر روی آنها کار کنیم؛ داستان‌های ادبیات معاصر و کلاسیک ما هرکدام می‌تواند ظرفیت‌هایی را در کودکان فعال کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در ادامه با بیان اینکه در بحث هویت در استان فرآیند موفقی را آغاز کردیم، ادامه داد: امروز کودکان و نوجوانان استان مرکزی باید از مسیر قصه گویی به هویت غنی و اصالت فاخر استان پی ببرند.

وی همچنین با بیان اینکه کانون پرورش فکری باید در راستای جهاد تبیین اقدامات شایسته‌ای انجام دهد، ادامه داد: استان مرکزی  سرزمین خورشید انقلاب است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

این مقام مسئول در ادامه به داستان قیام عاشورا و وقایع کربلا اشاره کرد و گفت: واقعیت کربلا برای ما توسط حضرت زینب(س) روایت شده است و امروز وظیفه ماست که از کربلا و اسلام دفاع کنیم و قصه گویی و بیان وقایع می تواند در این راستا بسیار راهگشا باشد. 

نظری با تاکید بر اینکه در درون هر قصه‌ای پیامی هست و قصه‌های تلخ و شیرین باید در کنار هم قرار گیرند، گفت: امیدواریم با  برگزاری چنین جشنواره‌هایی، جوانانی پویا، مطالبه گر و اهل اندیشه داشته باشیم تا در راستای گام دوم انقلاب قدم بردارند و به آرمان امام و انقلاب و خون شهدا متعهد باشند و با قوت و قدرت راه انقلاب را ادامه دهند.

کد خبر 1734696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha