نمایش محصولات صنایع دستی و آیین های سنتی در شانزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین

ساوری گفت: همزمان با برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌ زمین در استان گلستان، محصولات صنایع دستی و آیین های سنتی اقوام عرضه می شود.

محمدجواد ساوری به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: شانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌ زمین از شب گذشته (دوشنبه ۲۹ آبان) با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی، تقویت و نمایش وفاق ملی، حمایت از هنرمندان این حوزه و معرفی ظرفیت‌های استان گلستان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان گلستان در گرگان آغاز به کار کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: این جشنواره تا سوم آذرماه به مدت پنج روز با حضور هنرمندان مختلف کشور دایر است.

وی ادامه داد: در این جشنواره محصولات صنایع دستی، سوغات و غذاهای سنتی اقوام مختلف کشور و آثار و آیین های کشورهای افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان در ۲۵۰ غرفه مختلف به نمایش گذاشته شده است.

ساوری اظهارداشت: سهم گلستانی ها نیز در این جشنواره، ارائه محصولات و سوغات در ۱۰۰ غرفه است.

وی با اشاره به حضور ۲۵ گروه‌ هنری و اجرای موسیقی و آیین‌های سنتی در این جشنواره، گفت: پنج خواننده برتر ملی نیز در هر روز این جشنواره به اجرای برنامه می پردازند و یک استیج مجزا در محوطه روستایی عشایری برای اجرای برنامه های هنری اختصاص داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: حضور ۲۷ گروه‌ سیاه چادر، هشت مزرعه گردشگری و بخش روستایی و عشایری از دیگر بخش های این جشنواره است.

وی اظهارداشت: برگزاری سه نشست پژوهشی با محوریت جزیره آشوراده و دیوار گرگان و بافت تاریخی نیز از دیگر بخش های پیش بینی شده در ایام این جشنواره است.

کد خبر 1734739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha