تنظیم کیفرخواست محکم برای جنایت‌های صهیونیست‌ها و حامیانش

حجت الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه باید کیفرخواست متقن و محکم برای تمام جنایات اسراییل و حامیان او از ابتدا بنویسیم، گفت: این جنایات را شما حقوقدانان و اساتید بنویسید و کمک کنید تا انشاءالله یک دادگاه بین المللی با حضور تمام کشورهای اسلامی تشکیل دهیم و همه آنها را محاکمه کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محسنی اژه ای، رییس قوه قضاییه در نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور با گرامیداشت یاد شهدای غزه و بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بسیجی عامل گفت: یاد می کنیم از بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بسیجی در عمل کردن به مولفه های آن نه از زمان تشکیل بلکه از سالیان قبل از انقلاب به عنوان یک عالم بسیجی عالم به عمل بودند.

رییس دستگاه قضا افزود: خصوصیت بسیج این است که از علم به مکتب خود برخوردار بوده، زمان شناس و به عنوان یک شخصیت بزرگ از تمام ویژگی های یک بسیجی برخوردار بوده و غیر از خدا نترسد و همه چیز جز خدای متعال در چشم او کوچک باشد و این همان شخصیت بنیانگزار انقلاب اسلامی بود که شجاع و در مقابل هیچ یک از مستکبران جهان با توکل بر خدا نهراسید؛ کسی که با ایمان به خدا و اعتماد به نفس و اتکا به مردم و بسیج مردم در مقابل استکبار جهانی یعنی آمریکا و صهیونیست جاعر و فاسد و رژیم پهلوی ایستاد.

مردم غزه با روحیه بسیجی مقاومت می کنند

وی یادآور شد: امروز شاخه ای از این شجره طیبه جریان حماس و مقاومت است، همچنان که استکبار جهانی را ذلیل و حیران کرده است. این روحیه بسیجی است که در غزه مظلوم و عزیز که یک قطعه کوچک از جمعیت است با روحیه جهادی و بسیجی و با ایمان به خدا و وحدت و اعتماد به نفس در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی و نه تنها در مقابل این رژیم بلکه در مقابل تمام مستکبران عالم، ایستاده، شهید می دهد، مجروح می دهد و محاصره است. جنایتی که مستکبران در این نقطه از دنیا مرتکب شدند، کم سابقه است اما جریان مقاومت و مردم فلسطین ایستاده اند و این همان روحیه بسیجی است.

حجت الاسلام اژه ای تصریح کرد: بسیجی یعنی حاضر بودن در تمام صحنه ها، اقدام به موقع، آگاه بودن و آگاهی بخشیدن. سازمان بسیج در پنجم آذر به فرمان امام شکل گرفت و یک سال بعد به تصویب مجلس رسید و امروز این روحیه انسجام، وحدت و مقاومت از بسیج ایران فراتر رفته و در تمام بلاد اسلامی و غیر اسلامی نفوذ کرده است. امروز همین روحیه بسیجی است که مردم مظلوم و بی دفاع غزه را معرفی می کند و اجازه نمی دهد مستکبران پا در بلاد آنها بگذارند.

جریان های مقاومت نگاه شان به فرمانده بزرگ بسیجیان است

وی با بیان اینکه بسیجی بزرگ امام (ره) است و امروز رهبر انقلاب نیز با حضور بسیجی خود راه بنیانگذار انقلاب اسلامی را ادامه می دهند، گفت: رهبر انقلاب اهداف مقدس جمهوری اسلامی را ادامه می دهند و در راه این اهداف عالیه جانباز هستند و حامی اصلی و پشتیبان مستضعفان در داخل و خارج ایشان هستند و جریان های مقاومت نگاه شان به فرمانده بزرگ بسیجیان است که دعا می کنیم با ظهور حضرت حجت سایه ایشان مستدام باشد.

دشمن برای بی تفاوت کردن نسل جوان نسبت به ارزشهای دینی دل بسته است

حجت الاسلام اژه ای با اشاره به طرح ناهنجاری ها و مفاسد اقتصادی تصریح کرد: امروز دشمن دل به این ناهنجاری ها، بی عفتی ها و مفاسد اقتصادی سپرده است. دشمن می داند اقدام نظامی کارساز نیست و اگر بزند، حتما ضربه می خورد. دشمن به نسل جوان ما دل بسته است تا آنها را نسبت به ارزش های دینی بی تفاوت و یا کم تفاوت کند.

رییس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: دشمن تمام تلاش خود را برای شقه شقه کردن و فرقه فرقه کردن جامعه اسلامی می کند تا بتواند با ایجاد قطب های کاذب در کشور جامعه را از مسیر خود منحرف کند و انرژی ها صرف او نشود. بر همین اساس در مواردی می بینیم که بچه های انقلابی یکدیگر را تخریب می کنند.

شیطان بزرگ آمریکا و انگلیس در ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه تلاش می کنند

وی اظهار داشت: شیطان بزرگ آمریکا و انگلیس در ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه تلاش می کنند اما باید بدانیم که در مبارزه با فسادها و ناهنجاری های اجتماعی بسیج شهید و مجروح داده است و همواره در تمام میدان ها حاضر بوده است.

امروز نسل جوان ما نیازمند پاسخگویی به شبهات هستند

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به علم و ایمان، رشد و تعالی برای رسیدن به سعادت نیازمند است و در این راه باید آموزه ها و هدایت های قرآنی و دینی را به خوبی بداند، گفت: همه با هم باید با افزایش علم و تحقیق کشور و علمی نوآورانه پاسخگوی زمان باشیم و شبهات را پیش بینی کنیم. امروز نسل جوان ما نیازمند پاسخگویی به شبهات هستند. نشر آموزه های قرآن از وظایف همه ما است و از وظایف بسیج است که با ایمان، علم، آموزش و آموختن آن به دیگران کشور را به مدارج علمی بالاتر ارتقا دهد.

وی یادآور شد: قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی بر اساس قدرتی است که ایجاد کرده است و این تولید قدرت وظیفه ای است که بر دوش شما اساتید و تمام کارگزاران است اما نقش کلیدی را در این موضوع اساتید بر عهده دارند.

باید کیفرخواست متقن و محکم برای تمام جنایات اسراییل و حامیان او از ابتدا بنویسیم

حجت الاسلام اژه ای خطاب به اساتید بسیجی اظهار داشت: امروز باید کیفرخواست متقن و محکم برای تمام جنایات اسراییل و حامیان او از ابتدا بنویسیم. رژیم صهیونیستی ده ها سال است که مردم مظلوم فلسطین را به انواع مختلف شکنجه می دهد. از سال ۱۹۳۷ جنایات رژیم صهیونیستی آغاز شده است و تنها ۵۰ اقدام جنایتکارانه در سال ۱۹۴۸ علیه مردم فلسطین انجام داده است.

وی یادآور شد: تجاوز به غزه برای امروز نیست و این کودک کشی و تخریب و بمب گزاری هایی که انجام شده است، بی سابقه است. این جنایات را شما حقوقدانان و اساتید بنویسید و کمک کنید تا انشاءالله یک دادگاه بین المللی با حضور تمام کشورهای اسلامی تشکیل دهیم و همه آنها را محاکمه کنیم.

در بحران، سیل، بیماری، در امر به معروف و نهی از منکر بسیج شهید داده است

وی با اشاره به نقش کلیدی بسیج در حل بحران های جامعه خاطرنشان کرد: بسیج تنها یک نیروی نظامی و شبه نظامی نیست بلکه در تمام عرصه ها و ساحت ها و حتی توطئه های تروریستی حضور دارد و همواره در این جبهه ها پیشتاز است. در بحران، سیل، بیماری، در امر به معروف و نهی از منکر بسیج شهید داده است البته همه دستگاه ها خدماتی در تمام صحنه ها داشته اند.

وی با تاکید بر عامل تقوا اظهار داشت: امروز از تقوا به عنوان پدافند غیرعامل یاد کنیم و آن را تقویت کنیم. هرچه بر حق نزدیک تر می شویم، حیله و مکر شیطان و دشمن بیشتر می شود. نگوییم ما بسیجی و روحانی هستیم و در مسیر انقلاب قرار داریم، پس اتفاقی برای ما نمی افتد. همواره باید مراقب باشیم و تقوا پیشه کنیم و در این راه به سه دستاویز قرآن، نماز و صبر متوسل شویم و در راه مشکلات و بداخلاقی ها صبر پیشه کنیم.

کد خبر 1734776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha