شرکت سه هزار نفر در طرح «هر مسجد یک فرهنگسرا» در مشهد

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در بازه زمانی خرداد تا اواخر شهریور، سه هزار نفر از برگزاری کلاس‌های آموزشی در طرح «هر مسجد یک فرهنگسرا» استقبال کردند.

یوسف اسماعیل‌زاده در گفتگو با خبرنگار شبستان در خصوص طرح هر مسجد یک فرهنگسرا اظهار کرد: طرح  «هر مسجد یک فرهنگسرا» در راستای سیاست گذاری‌های مدیریت شهری در دوره ششم و با عنایت به لزوم گسترش فضاهای فرهنگی و آموزشی با تمرکز در مناطق کم برخوردار انجام می شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت از خرداد سال ۱۴۰۲ در منطقه ۳ آغاز شده و با اجرایی شدن آن در دیگر مناطق کم برخوردار در افق ۲ ساله مدنظر، ۱۱۰ مسجد فعال می‌شود، افزود: در طرح هر «مسجد یک فرهنگسرا»  عموم مردم می‌توانند از خدمات توانمندسازی و آموزشی که در مساجد برگزار می‌شود، با تخفیفات ویژه استفاده کنند.

 وی با تاکید بر اینکه در بازه زمانی خرداد تا اواخر شهریور، سه هزار نفر از برگزاری کلاس‌های آموزشی در مساجد استقبال کردند گفت: در طرح هر مسجد یک فرهنگسرا، مخاطبان کودک، نوجوان و به ویژه زنان سرپرست خانوار در حوزه‌های کارآفرینی، فرهنگ شهروندی، اخلاق و تربیتی، آموزش خواهند دید و پس از پایان دوره‌ها با درخواست مخاطب گواهی نامه نیز صادر می‌شود.

اسماعیل‌زاده با اشاره به صلاحیت سنجی مربیان در این طرح نیز افزود: تایید صلاحیت تخصصی و اخلاقی مربیان آموزشی فرهنگسراها بر اساس شاخص دقیق انجام می‌شود.

وی منطقه ۲ را یکی از نمونه های موفق اجرای این طرح دانست و گفت: پس از جمع آوری فرهنگسرای عدالت و با توجه به نیازهای منطقه جاده سیمان مشهد به برگزاری کلاس‌های آموزشی، طرح هر مسجد یک فرهنگسرا در این محدوده اجرا شد.

وی در این خصوص  ادامه داد: در این طرح کلاس‌های آموزشی مختلفی از جمله کلاس نقاشی برای کودکان، آشپزی، خیاطی، زبان، خوشنویسی و... با توجه به ظرفیت‌های هر مسجد و با ۵۰ درصد تخفیف برگزار گردید و در تابستان سال جاری، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کلاس‌های آموزشی این طرح بهره‌مند گردیدند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد عنوان کرد: همچنین این طرح اکنون نیز در مساجد محدوده جاده سیمان در حال برگزاری است و به دنبال این هستیم که بتوانیم طرح هر مدرسه یک فرهنگسرا را نیز در همین محدوده اجرا کنیم.

پایان پیام/

.

کد خبر 1734803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha