مهمترین رسالت کانون ها ایجاد همدلی با دیگر ارکان مسجد است

مرادی گفت:مهمترین رسالت کانون های فرهنگی هنری را ایجاد همدلی و همدلی بین اعضای کانون و داشتن تعامل موثر با دیگر ارکان مسجد است.

خسرو مرادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد  در جذب جوانان به مساجد موفقیت های خوبی داشته اند،گفت: در این برهه حساس کشور که دشمن با هجمه های فرهنگی و جنگ نرم اعتقادات جوانان را نشانه گرفته است، کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند زمینه ساز ارتقای بصیرت و آگاهی اقشار مختلف مردم بالاخص جوانان شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری باقر العلوم (ع) در کرمانشاه افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در مساجد عامل جذب جوانان و نوجوانان به مساجد شده اند که این جذب زمینه ساز رونق مساجد و عامل پیشرفت و سعادت افراد است.

مهمترین رسالت کانون ها ایجاد همدلی با دیگر ارکان مسجد است

وی خاطر نشان کرد: همکاری در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و بها دادن به جوانان و نوجوانان عامل پیشرفت کاری این مراکز و پویایی مساجد می شود همچنین مساجد علاوه بر پایگاه توحیدی و عبادی، جایگاهی برای تربیت جوانان و نوجوانان است و آنها را از خطرات پیش رو حفظ می کند.

مرادی با اشاره به برنامه های اجرایی این کانون برای جوانان ،تصریح کرد: برگزاری کلاس آموزشی مشاوره خانواده ( دوشنبه ها)، کلاس آموزشی کشت زعفران، برپایی کلاس های احکام، روانخوانی و رو خوانی قرآن،برگزاری سه شنبه تکریم، برگزاری جشن ها، اعیاد و مناسبت های مختلف ،برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی هنری ،برگزاری مراسم قرائت هفتگی زیارت عاشورا،غبار روبی مسجد و تکریم از خانواده های شهدا از شاخص ترین برنامه های این کانون است.

مهمترین رسالت کانون ها ایجاد همدلی با دیگر ارکان مسجد است

مدیر کانون فرهنگی هنری باقر العلوم (ع) در کرمانشاه با اشاره به اینکه مشارکت نوجوانان، جوانان و جذب مشارکت مردمی باید در اولویت  برنامه‌های کانون‌های مساجد قرار گیرد، اظهار کرد: کانون‌های مساجد مکانی امن برای حضور جوانان در عرصه اجتماعی هستند چرا که حضور نسل جوان در مسجد موجب می‌شود تا زندگی این قشر مشخص و گرایش آنان به مسائل معنوی و دینی هدفمند دنبال شود و این امر منجر به استحکام بنیه اعتقادی آنان در جامعه خواهد شد.

کد خبر 1734837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha