۲۸۸ دانش آموز دختر اراکی راهی مناطق عملیاتی شدند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: ۲۸۸ نفر از دانش آموزان دختر اراکی در قالب سومین کاروان از اردوی راهیان نور صبح امروز عازم مناطق عملیاتی جنوب شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سرهنگ محمد مهجوری، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا به برنامه های این هفته در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: اردوهای راهیان نور دانش آموزای نیز با همین هدف برگزار شد. 

وی با اشاره به اینکه همزمان با هفته بسیج سومین مرحله اردوی راهیان نور دانش آموزان دختر اراکی برگزار شد، ادامه داد: سومین مرحله از اعزام دانش آموزان دختر اراکی به اردوهای راهیان نور صبح امروز ۳۰ آبان با حضور ۲۸۸ نفر از دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه برگزار شد. 

این مقام مسئول با بیان اینکه این دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند، گفت: شرکت کنندگان در این اردو چهار روزه از مناطق، عملیاتی فتح المبین، طلاییه، اروندکنار، معراج الشهدا، شلمچه، مسجد جامع و موزه خرمشهر بازدید می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک ادامه داد: اردوهای راهیان دانش آموزان از ۱۵ آبان آغاز شده است و تا ۱۶ آذر ادامه دارد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک با بیان اینکه اعزام یک هزار و ۵۰۰ نفر در این مرحله به این اردوهای معنوی هدفگذاری شده است، ادامه داد: در این اردوها راوی، خادم و روحانی با دانش آموزان را همراهی م و مباحث مختلف فرهنگی، اعتقادی و سیاسی از جمله برنامه های این اردو است.

این مقام مسئول تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس، جهاد تبیین و فرهنگ ایثار و شهادت را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده این اردوها دانست و گفت: رزمایش فرهنگی در یادمان شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و روایتگری با هدف تبیین دستاوردها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این اردوها بود.

کد خبر 1734854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha