۸۵ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهرستان دنا فعالیت می کنند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا گفت:در شهرستان دنا حدود ۸۵ کانون فرهنگی و هنری در دو بخش مرکزی و پاتاوه فعالیت‌های ارزشمندی انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد امروز به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا با امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان دیدار و گفت و گو کردند.

«فرهاد ناصری» در این دیدار، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از زیر مجموعه های مستحکم و کاربردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده که وظیفه مهم در زمینه پرورش نیروهای تحصیل کرده، فرهیخته و هنرمند را برعهده دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چندین بخش و زیر مجموعه قوی و توانمند تشکیل شده و یکی از بخش‌هایی که وظیفه پرورش نیروهای توانمند را بر عهده دارد، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند.

وی به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «مساجد سنگر هستند و باید این سنگرها را محکم و مستحکم نگه داریم» اشاره کرد و ادامه داد: نظام ما یک نظام خاص دینی با ایدئولوژی خاص شیعی بوده که بعد از پیروزی، وظیفه خاصی را بر عهده مساجد گذاشت به ویژه اینکه نیروهای تحصیل کرده، توانمند، فرهیخته و هنرمند همراه، همسو و همفکر با ایدئولوژی نظام مقدس جمهوری اسلامی باید از کالبد مساجد بیرون بیایند.

ناصری بیان کرد: استمرار و دوام نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به واسطه این هنرمندان متعهد و انقلابی بتواند به وجود بیاید، شکل بگیرد و استمرار پیدا کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) در جای جای صحیفه نور خود می‌فرماید « ما نباید دلخوش به غرب و غرب زده‌ها باشیم»، به همین دلیل مبانی فرهنگی که در حوزه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تعبیر و تفسیر شده، پرورش نیروهای اصیل و توانمند و در عین حال مکتبی و معتقد است.

وی اظهار کرد: به همین دلیل حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور این وظیفه را بر عهده دارند و تلاش می‌کنند در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ضمن جذب افراد توانمند، آنها را پرورش داده و در حوزه کارهای تئاتر، نمایش نویسی، کتابخوانی، نویسندگی و دیگر امور فرهنگی و هنری بتواند چنین افرادی نقش تاثیرگذار خود را ایفا کنند.

ناصری خاطرنشان کرد: در بعضی از موارد که هنرمندان یا سایر افراد برخی از موارد را تحریم می‌کنند، افراد هیئتی، مومن و معتقد زمام امور را به دست بگیرند و اجازه ندهند هیچ گونه خللی در چرخه فرهنگ و هنر کشور به وجود بیاید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا گفت: مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یکی از نیروهای توانمند، تحصیل کرده، هیئتی و مسجدی بوده و در این شرایط زمام امور در این حوزه را به دست گرفته‌اند و با توجه به داشته‌هایی که در استان دارند، فعالیت‌هایی برای احیای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان انجام می دهند.

وی تاکید کرد: امیدواریم که در ادامه مسیر با پرورش نیروهای متعهد، توانمند و مصمم به کار دینی، فرهنگی و هیئتی ما بتوانیم شاهد این رویش‌ها باشیم.

ناصری افزود: در شهرستان دنا حدود ۸۵ کانون فرهنگی و هنری در مساجد این شهرستان تشکیل شده و در دو بخش مرکزی و بخش پاتاوه این کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در اعیاد و مناسبت‌ها دوشادوش هیئت‌های مذهبی و بسیج، فعالیت‌های ارزشمندی انجام می‌دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا ادامه داد: به واسطه زلزله در سال ۱۳۹۹ مساجد ما از جمله مسجد ولیعصر (عج) سی سخت به عنوان قطب فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح استان و به عنوان یکی از مساجد پرتوان با جاذبه فراوان، الگو و سرآمد مساجد که افراد تحصیل کرده و توانمند از این مسجد به درجات بالای رسیدند، ولی به واسطه زلزله 100 درصد تخریب شد و طی این سه سال حدود ۶۰ درصد از این مسجد آماده شده است.

وی یادآور شد: هرچند که مسجد جامع شهر نیز تا حدودی برای نماز جمعه آماده شده ولی سرویس بهداشتی و بسیاری از موارد دیگر با مشکل مواجه بوده که باعث نگرانی و گلایه‌مندی‌های بسیاری از طرف نمازگزاران را به وجود آورده است.

ناصری گفت:امیدواریم که با همکاری امام جمعه شهرستان دنا در شورای برنامه‌ریزی و رایزنی با مسئولان بتوانیم شاهد مساجدی پررونق و عالم پرور باشیم تا این مساجد بتوانند پشتوانه انقلاب و نظام بوده و نیروهای مکتبی و هیئتی نیز از این مساجد رشد کنند.

کد خبر 1734872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha