کتاب«قوراما» در آستارا رونمایی شد

کتاب«قوراما» اثر حجت‌الاسلام محمدجواد باقری‌ارومی در بندر آستارا رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، آیین رونمایی از کتاب «قوراما» اثر حجت‌الاسلام محمد جواد باقری‌ارومی با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و مسئولین امروز(سه‌شنبه، ۳۰ آبان) در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

کتاب«قوراما» در آستارا رونمایی شد

حجت‌الاسلام محمد جواد باقری‌ارومی در این آیین،اظهارکرد: کتاب«قوراما» در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و به منظور نشان دادن نقش تاثیرگذار روحانیت و شورای فرهنگ عمومی در بسط و گسترش این فرهنگ رونمایی شد.

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه کتاب«قوراما» چهل خاطره برگزیده از دورانی که در شهرهای جعفرآباد اردبیل و اسالم گیلان امام جمعه بوده‌ام، می‌باشد، ادامه داد: کتاب مذکور در ۶۴ صفحه توسط نشر حبیب قم منتشر شده و سایز آن رقعی بوده و در پایان کتاب نیز تصاویر رنگی به چاپ رسیده است.

کتاب«قوراما» در آستارا رونمایی شد

نویسنده کتاب قوراما با بیان‌اینکه«قوراما» با قیمت ۶۵ هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است، افزود: صفحه‌آرا و طرح جلد کتاب خودم بوده‌ام و محمد باقر(پیمان باقرزاد) محتوای این مجموعه را ویرایش کرده و احد کرگانرودی‌مقدم نیز ویرایش ادبی آن را انجام داده است.

وی در خصوص عنوان کتاب که به نام«قوراما» نامگذاری شده است، ادامه داد: «قوراما» یا چهل تیکه، پارچه‌ای بزرگ است که از قرار دادن برش‌های کوچک پارچه، از طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در کنار هم و دوختن آنها به یکدیگر خلق می‌شود و به عنوان یک اثر هنری برای رومیزی، روتختی و روبالشی و مانند اینها استفاده می‌شود؛ نام کتاب را هم قوراما یا چهل تیکه گذاشتم، چون همان‌طور که تکه‌های مختلف پارچه در کنار هم یک اثر کامل هنری را تشکیل می‌دهند، خاطرات پراکنده من هم در کنار یکدیگر یک کتاب را شکل داده‌اند.

کتاب«قوراما» در آستارا رونمایی شد

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با تاکید بر اینکه کتاب در سبد خانواده‌های مردم قرار گیرد، خاطرنشان‌کرد: هر چند امروزه کتاب‌های جدید جایگزین کتاب‌های کاغذی شده اند اما ورق زدن کتاب و استشمام بوی کاغذ حس خاطره‌انگیزی است که با روح و جان ما عجین شده و حس شیرین مطالعه و کسب دانایی را برای ما زنده می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان نیز در این آیین با بیان‌اینکه باید مراقب شبیخون دشمن باشیم، افزود: یکی از راه‌های مقابله با شبیخون دشمن ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین مردم به ویژه نوجوانان و جوانان است.

امام جمعه بخش حویق شهرستان تالش جبهه استکبار جهانی و دشمنان ملت ایران و انقلاب به ویژه رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش برای کمرنگ کردن انقلاب اسلامی و مکتب شیعه با همه توان خود سال‌هاست که وارد عمل شده‌اند و آنها به دنبال شکسته شدن الگوها و اعتقادات دینی و مذهبی ما و همچنین تحت شعاع قرار دادن خانواده و سیستم آموزشی ما هستند، تصریح‌کرد: باید برای مقابله با توطئه‌های دشمنان برنامه داشته باشیم تا آنان در رسیدن به اهداف‌شان ناکام بمانند.

حجت‌الاسلام صالحیان در پایان از حجت‌الاسلام محمدجواد باقری‌ارومی امام جمعه جوان شهرستان آستارا که در بحث نوشتن کتاب در حد اعلا عمل کرده، تقدیر و تشکر کرد و گفت: ان‌شاء‌الله در آینده نیز شاهد رونمایی دیگر کتاب‌های امام جمعه آستارا باشیم.

کتاب«قوراما» در آستارا رونمایی شد

گفتنی است، در این آیین همچنین اکبر اکسیر پدر شعر فرانوی ایران به ایراد سخنرانی پرداخت و در خصوص کتاب«قوراما» مطالبی را بیان کرد.

مولودی‌خوانی به مناسبت ولادت حضرت زینب کبری(س) و خطاطی اشعار و آیات قرآنی توسط فرامرز فکری از خوشنویسان برجسته کشوری  از دیگر بخش‌های آیین رونمایی از کتاب«قوراما» در بندر آستارا بود.

کد خبر 1734873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha