عزم وزارت صمت، پیشبرد اهداف صنعتی و امیدبخشی به تولید داخلی است

برادران با اشاره به اینکه عزم وزارت صمت، پیشبرد اهداف صنعتی و امیدبخشی به تولید داخلی است، گفت: این وزارتخانه در کنار رشد تولید به عمق تولید توجه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمدمهدی برادران، عصر امروز سه شنبه(۳۰ آبان) در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه صنعت استان مرکزی با اشاره به اینکه عزم وزارت صمت، پیشبرد اهداف صنعتی و عمق بخشیدن به تولید داخلی است، گفت: این وزارتخانه در کنار رشد تولید به عمق تولید توجه دارد.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: هر چه پیش می رویم علاوه بر اینکه سهم بازار بیشتری از محصولات داخلی در کشور و کشورهای همسایه و همچنین کشورهای مقصد صادراتی را به خود اختصاص دهیم تلاش می کنیم محصولاتمان از حیث استفاده از مواد اولیه داخلی عمق داخلی سازی بیشتری داشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه۲۲ صنعت کشور رصد و متناسب با هر صنعت، مواد اولیه مورد نیاز محاسبه شده است و با رصد عمق تولید، برنامه داخلی سازی دنبال می‌شود، ادامه داد: انتظار می‌رود که سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها که از منابع دولتی، پروژه‌ها را دنبال می‌کنند به مجموعه‌های داخلی توجه داشته باشند.

برادران اضافه کرد: اینکه برخی از وزارتخانه‌ها همچنان با رویه قبل پیش می‌روند و به جامعه صنعتی کشور اعتماد نمی‌کنند، به رشد تولید و صنعت کشورضربه می زند و با رویکرد و شعار سال جاری مغایر است.

این مقام عالی وزارت صمت در ادامه با بیان اینکه مشکلاتی که طی هفته های اخیر در حوزه های مسائل مختلف از جمله گمرک و مسائل ارزی داشتیم به حداقل رسیده است، ادامه داد: ظرف هفته های آتی اخبار خوبی را در حوزه تامین منابع ارزی و ریالی برای جامعه صنعتی خواهیم داشت که با این روند رو به رشدی که طی سال های اخیر در کشور با حمایت بانک مرکزی وزارت اقتصاد و پیگیری وزارت صمت از صنایع صورت گرفته، شاهد تفاوت کارنامه جامعه صنعتی نسبت به گذشته خواهیم بود.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امیدواریم هر ساله این نمایشگاه رشد کمی و کیفی بیشتر یابد و عمق تولید داخلی بیشتر شود، افزود: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و برگزاری نشست های جنبی دانش افزایی و انتقال تجربه نیز در این نمایشگاه ضروری است و امید است این روند صنعتی استان که در سال های اخیر شدت گرفته با همین توان و قدرت ادامه یافته و  برای سایر استان های کشور الگو باشد.

 این مقام مسئول با تاکید بر اینکه استان مرکزی باید فرآیند رشد کیفی و کمی خود را در حوزه نمایشگاه دنبال کند، اظهار کرد: نمایشگاه این استان به لحاظ قطب صنعت بودنش، اهمیت بالایی دارد و جامعه این استان جامعه‌ای صنعتگر محسوب می‌شود.

کد خبر 1734877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha