۴ باب کتابخانه روستایی با کمک خیرین در جنوب کرمان راه اندازی شد

مدیر کانون فاطمه ها دهکهان با اشاره به فعالیت های ترویجی فرهنگ کتاب و کتابخوانی کانون فاطمه ها، گفت: در یکسال گذشته تا به امروز موفق شدیم با کمک خیرین ۴ باب کتابخانه روستایی را راه اندازی کنیم.

فرزاد میرشکاری در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از جنوب کرمان، با اشاره به فعالیت های ترویجی فرهنگ کتاب و کتابخوانی کانون فاطمه ها، گفت: در یکسال گذشته تا به امروز موفق شدیم با کمک خیرین ۴ باب کتابخانه روستایی را راه اندازی کنیم.

گام های کانون فاطمه ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان افزود: این کتابخانه ها با مجوز ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در این روستاها احداث و تجهیز شدند و مسئولیت اداره این کتابخانه ها به مدیران کانون های فرهنگی هنری واقع در این ۴ روستا سپرده شد.

گام های کانون فاطمه ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

وی بیان کرد: برنامه‌ و ایده های خلاقانه ای که برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اهالی روستا در کانون فاطمه ها انجام می دهیم بخشی از این طرح و ایده ها را در این ۴ باب کتابخانه نیز اجرا کردیم.

گام های کانون فاطمه ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

میرشکاری با اشاره به اجرای طرح بلند خوانی کتاب در روستای چاه زیارت فاریاب، ابراز کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با همکاری والدین دانش آموزان، کتاب های موجود در قفسه های این کتابخانه گردگیری شد و این طوری والدین و دانش آموزان میزان قدردانی خود را از فعالیت های کتابخانه ها نشان دادند.
 

گام های کانون فاطمه ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان اظهار کرد: همچنین در هفته کتاب و کتابخوانی با برنامه ریزی های قبلی، زمینه ای فراهم کردیم تا مدارس روستایی از کتابخانه فاطمه ها و ۴ باب کتابخانه روستایی دیگر بازدید کنند.

گام های کانون فاطمه ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

وی اضافه کرد: در روند بازدید از این کتابخانه ها، دانش آموزان با فعالیت های این کتابخانه ها و محیط آنها آشنا شدند.

گام های کانون فاطمه ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

میرشکاری با اشاره به مصاحبه با برنامه رادیویی شوباد، عنوان کرد: برنامه شوباد با اجرای احمد یوسف زاده و علیرضا دور اندیش از نویسندگان و مشاهیر جنوب کرمان با گویش محلی جنوب کرمان اجرا می شود.

گام های کانون فاطمه ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان ادامه داد: در این برنامه به بیان تاریخچه راه اندازی کتابخانه فاطمه ها و همچنین دلایل پیشرفت و موفقیت این کتابخانه در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پرداختم.

وی بیان کرد: همچنین با برنامه حال خوب که از شبکه سلامت در هفته کتاب و کتابخوانی پخش شد، در مورد کتابخانه فاطمه ها و طرح و ایده های خلاقانه برای انس کودکان، نوجوانان و جوانان با یار مهربان صحبت کردم.

میرشکاری یادآور شد: به تازگی با سفارش ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان و به همت کانون فرهنگی هنری مصباح جیرفت، مستندی از کتابخانه فاطمه ها تحت عنوان یار فاطمه ها ساخته شد که این مستند به فعالیت های کتابخانه فاطمه ها و راه اندازی شعب کتابخانه فاطمه ها در روستاها و همچنین تاثیر فعالیت های ترویجی کتاب و کتابخوانی آن بر اهالی روستا اشاره دارد.

 مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان افزود: این مستند در هفته کتاب و کتابخوانی از برنامه حال خوب شبکه سلامت پخش شد.

وی ابراز کرد: امسال در هفته کتاب خوانی با خبر شدیم چند دختر نوجوان از روستای مهر آباد شهرستان منوجان بعد از آشنایی با کتابخانه فاطمه ها از طریق رسانه ها، به این فکر می افتد که یک کتابخانه مردمی و خودجوش را راه اندازی کند.

میرشکاری ادامه داد: این دختران نوجوان برای راه اندازی این کتابخانه از ما درخواست کمک کرده و ما قرار است ۱۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان را در همین هفته به آنها هدیه دهیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم برای کانون فرهنگی هنری مسجد این روستا هم یک کتابخانه با امکانات بیشتر راه اندازی کنیم تا یک مکان فرهنگی مجهزی برای کودکان و نوجوانانی باشد که عشق به کتاب و کتابخوانی دارند.

وی با بیان اینکه کتاب به انسان آگاهی می بخشد، تصریح کرد: هیچگاه از جذابیت کتاب کاسته نمی شود و هیچ چیزی نمی تواند جای کتاب را بگیرد.

میرشکاری با اشاره به سایر فعالیت های کانون فاطمه ها، اظهار کرد: امسال ۱۲ نفر از دانش آموزان مستعد نیازمندی که برای تحصیل در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان قبول شده بودند اما به دلیل مشکلات مالی قادر به تحصیل در این مدارس شهری نبودند را شناسایی کردیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان اضافه کرد: والدین این دانش آموزان قدرت پرداخت هزینه های خوابگاه و شهریه آنها را نداشتند و ما به کمک خیرین توانستیم مشکل آنها را تا حدودی رفع کنیم.

وی با بیان این که بنیاد نیکوکاری رایحه همواره حامی فعالیت های کتابخانه و کانون فرهنگی هنری فاطمه ها است، خاطرنشان کرد: این بار هم خیرین این بنیاد به کمک ما آمدند و به صورت ماهانه مبلغی را به حساب این دانش آموزان واریز می کنند و حمایت آنها تا ورود این دانش آموزان به دانشگاه ادامه خواهد داشت.

میرشکاری یادآور شد: این دانش آموزان از روستاهای فاریاب، سلاور، چغوکی و دهکهان هستند و هم اکنون در حال تحصیل در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان می باشند.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان اظهار کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید نیز به کمک بنیاد نیکوکاری رایحه تعداد ۶۰ پک لوازم التحریر بین مدارس روستای محروم دهکهان با کمک مدیران این مدارس توزیع شد.

وی عنوان کرد: بیشتر فعالیت های کانون فرهنگی هنری فاطمه از جمله توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان، درختکاری، کارآفرینی و حمایت از دانش آموزان نیازمند به کمک خیرین این مرکز انجام می شود که جای تشکر دارد.

کد خبر 1734892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha