پیوند بین مسجد، مدرسه و دانشگاه برای ترویج نماز یک ضرورت است

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه غفلت از اقامه نماز مشکلات فردی و اجتماعی را همراه دارد، گفت: برای ترویج نماز باید بین مسجد، مدرسه و دانشگاه با هدف نوآوری در امر ترویج نماز جهت مصونیت نسل نو از تهاجم فرهنگی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی ابراهیمی-دبیرستاد اقامه نماز مازندران در نهمین اجلاس استانی نماز با عنوان نماز نسل نو، با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه که در دانشگاه مازندران (بابلسر) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس و شهدای مظلوم غزه، با بیان اینکه سی سال اجلاسیه نماز برگزار شد و از سال ۱۳۶۹امر نماز به صورت هیات امنایی در قالب ستاد اقامه نماز در حال ترویج و توسعه است و از سال ۱۳۷۲شاهد جریان سازی در امر نماز هستیم، اظهار کرد: برگزاری اجلاسیه نماز و انتشار فراخوان علمی و فکری برای تولید ایده و فکر نو برای ترویج فرهنگ نماز شاهد باشیم.

وی از برگزاری سی امین اجلاسیه نماز در استان زنجان خبر داد و افزود: در  راستای این اجلاسیه پیش اجلاسیه های استانی در سراسر کشور درجال برگزاری است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به اجلاسیه های نماز پیام دادند، گفت: پیام رهبری منشور راهبردی امر فرهنگ اقامه نماز بشمار می رود که سند تحول در افق بیست ساله نیز از این پیام های رهبری تدوین شد.

وی با بیان اینکه سامانه سجاده نیز برای رصد فعالیت های ستاد اقامه نماز در استان ها و ادارات و دستگاه های اجرایی استان ها راه اندازی شد، ادامه داد: دانشگاه، مسجد و مدرسه باید برای تبیین و ترویج فرهنگ اقامه نماز نقش آفرین باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی به مظلومیت مساجد که به تولی گری این پایگاه های دینی برمی گردد اشاره کرد و گفت: احداث، تجهیز و بهسازی نمازخانه های بین راهی، مدارس و ادارات نیازمند توجه ویژه است.

وی خطاب به فرمانداران خواستار توجه به توسعه فعالیت های ترویج اقامه نماز در شهرستان ها تاکید کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اهمیت نقش آفرینی مدرسه و معلم برای ترویج نماز، افزود: کادر آموزشی و اجرایی مدرسه باید خود را موظف به اقامه نماز با حضور دانش آموزان بدانند.

وی با بیان اینکه دانشگاه سهم مهم و اثرگذاری در توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز دارد، گفت: همانگونه که در حوزه موشکی و صنایع دفاعی شاهد نوآوری و تولید تجهیزات بومی نظامی هستیم دانشگاهیان نیز باید با نوآوری در حوزه ترویج اقامه نماز زمینه مصونیت نسل نو از تهاجم فرهنگی را فراهم کنند.

کد خبر 1734955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha