نگرش مدیریت مسجد بر رشد جامعه متمرکز شود

فرماندار تیران و کرون با اشاره به اینکه مساجد تاکنون مبدا بسیاری از پیشرفت در زندگی افراد بوده اند، گفت: نگرش مدیریت مسجد بر رشد جامعه متمرکز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی محمدی کیا» در گردهمایی هیات امنا، روحانیون و فرماندهان پایگاه بسیج مساجد دو شهرستان نجف آباد و تیران و کرون به میزبانی آستانن مقدس امامزاده عبدالله(ع) تیران به جنبه های مدیریتی و کارکردی مسجد اشاره کرد و اظهارداشت: پایگاه های معنوی و دینی مثل مساجد مبدا بسیاری از پیشرفت های فردی و اجتماعی بوده اند و این مسیر باید تداوم یابد.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد توانسته اند به پیشرفت برسند، تصریح کرد: بسیاری از افراد موفق، حضور اجتماعی خود در این مراکز را زمینه ساز پیشرفت می دانند.

وی اضافه کرد: افراد برای جنبه های تربیتی و انتخاب مسیر زندگی موفق خود از مساجد بهره می گیرند ولی باید زمینه ساز این حضور برای آحاد افراد جامعه به ویژه نسل جدید باشیم.

محمدی کیا با بیان اینکه هیات امنا و روحانی هر مسجد نقش موثری در اداره این مرکز و پیشبرد اهداف دارند، افزود: نگرش مدیریت مسجد بر رشد جامعه متمرکز شود و از حاشیه ها دور شوند.

وی تصمیم گیری سلیقه ای را آسیب جدی بر مدیریت مسجد خواند و اذعان داشت: تمرکز فعالیت ها بر محوریت مسجد و ارائه خدمت با کیفیت زمینه ساز پیشرفت خواهد بود.

توجه به نقش مسجد در برنامه های اداری

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه در مدیریت شهرستان به نقش و جایگاه مسجد توجه شده، خاطرنشان کرد: بسیاری از جلسات و برنامه های مهم با محوریت مسجد روستا و یا محله های شهری برگزار می شود.

وی برگزاری جلسه شورای اداری روستایی و شهری در مسجد را مصداقی از این موضوع بیان کرد و یادآورشد: این نشست ها در مسجد با حضور مسئولان و مردم برگزار می شود.

محمدی کیا پرسش و پاسخ مسئولان و مردم نیز با محوریت مسجد را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و گفت: نگاه ویژه در حوزه مدیریت مسجد می تواند این مراکز را محور بسیاری از برنامه ها و تصمیمات قرار دهد.

کد خبر 1735101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha