مهمترین اقدام پس از آتش‌بس در غزه روایت‌سازی دقیق آزادی‌خواهان رسانه‌ای است

صدرالحسینی با تاکید بر اینکه روایت‌سازی دقیق آزادی‌خواهان رسانه‌ای از غزه مهمترین کار پس از آتش‌بس است؛ گفت: فضای مجازی باید به ابهام آینده رژیم صهیونیستی کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سیدرضا صدرالحسینی، پنجشنبه(۲ آذر) در آئین اختتامیه همایش ملی رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج با عنوان " فلسطین؛ مظلوم مقتدر" با اشاره به اینکه دلیل عملیات طوفان الاقصی حفظ هویت فلسطین بود؛ گفت: برآورد اسرائیلی‌ها این بود همان هفته اول با بمباران کور ۱۰ هزار نفر به شهادت برسند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به منشأ تاب‌آوری مردم غزه در برابر این جنایات؛ گفت: چرا رژیم صهیونیستی مرتب مساجد و کلیساها در غزه را مورد آسیب قرار می دهد؟

وی به نقش تربیتی مساجد برای مردم غزه و ایجاد استقامت و تاب آوری برای آنان و نهادینه کردن آیات جهاد در قلب و استخوان این مردم اشاره و تصریح کرد: مساجد، رژیم صهیونیستی را نگران کرده است.

صدرالحسینی طوفان الاقصی را محصول کار مستمری دانست که طی همه سالهای ظلم بر فلسطین بوجود آمده و افزود: اسرائیلی‌ها می خواستند مردم فلسطین را به جاهای دیگر کوچ بدهند اما امروز مردم در کنار خانه‌های خراب خود نشستند.

وی اظهار کرد: خون این مردم امروز در آمریکای لاتین و کشورهایی که اسرائیل دوم خوانده می‌شد، جریان های دانشجویی در خیابان ها راه انداخته لذا باید به فکر آینده غزه باشیم زیرا طوفان الاقصی با پیروزی امروز به اتمام رسید اما تازه کار فضای مجازی شروع می شود.

صدرالحسینی در همین باره با طرح این پرسش که چرا از چند روز قبل در فضای مجازی مطرح شده که آینده غزه چه می شود!؟ گفت: مگر آینده غزه مبهم است؟
فضای مجازی باید به ابهام آینده رژیم صهیونیستی کمک کند و هر چه می تواند درباره دولت متزلزل و نامشروع نتانیاهو و اصل رژیم صهیونیستی بعد از این عملیات، کار کند.

وی با افزودن این مطلب که نتانیاهو رفتنی است اما این کفایت نمی‌کند و باید زلزله و رعشه ای که به اصل او خورده توسط فعالین فضای مجازی کشور بیش از گذشته پردازش شود؛ تصریح کرد: شرایط رژیم صهیونیستی بسیار حساس است و نباید شبهه‌ای درباره عملیات مقاومت برای مردم ما باقی بماند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اهمیت پرداختن به مقاومت مردم غزه و نیز بازخوانی فرمایشات امامین انقلاب درباره فلسطین افزود: اگر میلیاردها دلار هزینه می‌شد، نمی‌توانستیم مثل امروز فریاد جنایات اسرائیل و مظلومیت فلسطین را در ۹۲ نقطه دنیا همزمان ایجاد کنیم.

وی در ادامه کاریکاتور را یکی از موثرترین ترین اقداماتی دانست که باید در فضای مجازی صورت بگیرد.

صدرالحسینی سپس هدف از عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی را کوچ دادن فلسطینی‌ها به این کشورها دانست که نام فلسطین از بین برود؛ گفت: هویت یک ملت را زیر لگد های منحوس خود داشتند از بین می بردند اما امروز کدام رسانه جهانی است که از فلسطین و غزه نگوید؟

وی با اشاره به آتش‌بس از ظهر امروز گفت: جنگ تمام شد اما روایت‌سازی دقیقی که باید انجام شود به عهده همه آزادی‌خواهان رسانه‌ای است و در گام اول باید ادبیات‌سازی انجام شود و تا تبدیل به گفتمان شود که گفتمان منجر به تاریخ می‌شود.

صدرالحسینی پُر کردن دست رسانه‌ها را مهم خواند و افزود: باید جلسات و میزگردهای تخصصی برگزار و به صورت فصلی از اساتید دعوا شود زیرا ارسال داده‌ها به فعالان فضای مجازی مهم است گرچه امروز در فضای مجازی بین الملل هم اخبار قابل توجهی وجود دارد که بتوان از آن استفاده کرد.

کد خبر 1735147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha