اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت های ۵ میقات الرضا

حجت الاسلام بخشی پور از تأمین و اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای تأمین زیر ساخت های مورد نیاز برای پنج میقات الرضا استان که در طول سال به عنوان مواکب پذیران زائران هستند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در مراسم تجلیل از مسئولان، خیرین و خادمان مواکب استقبال از زائران پاکستانی اربعین حسینی، با اشاره به تأمین ۵۰ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت های پنج میقات الرضا استان اظهار کرد: این اعتبارات برای امامزاده سیدعلی و مسجد حضرت ابوالفضل نهبندان، امامزادگاه باقریه بیرجند، امامزاده زید قاین و مسجد جامع مقدس خضری هزینه می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزد: در این راستا ۱۰ میلیارد تومان توسط ستاد عتبات عالیات، ۱۰ میلیارد تومان استانداری، ۱۰ میلیارد تومان بنیاد مستضعفان، ۱۰ میلیارد تومان بنیاد علوی و ۱۰ میلیارد تومان هم اداره کل اوقاف اختصاص یافته است.

وی در ادامه به برپایی مواکب برای خدمات رسانی به زائران پاکستانی که شیعه مخلص و واقعی هستند اشاره کرد و افزود: زائران پاکستانی ۷۰۰ کیلومتر در مسیر خود مختار را پیموده و مشکلات را به جان خریده به عشق زیارت ائمه به سمت کربلا رفته و در زمان برگشت به عشق زیارت امام رضا (ع) وارد خراسان رضوی شده و در ادامه برای برگشت از خراسان جنوبی عبور می کنند.

بخشی پور با اشاره به این مهم که خراسان جنوبی تنها استانی است که خدمت رسانی به زائران پاکستانی را انجام می دهد، یادآور شد: پس از اربعین علم ها می افتد و موکب ها در سراسر مناطق جمع آوری می شود.

به گفته وی خدمت به زائران پاکستانی مزد وافر و لذت خاصی دارد واقفان و خیران زیادی در این راستا ورود می کنند.

وی با اشاره به حضور امام جمعه قاین و همراهی با مواکب گفت: امام جمعه قاین دفتر نماز جمعه را در اختیار مواکب قرار دادند و باید این مهم تبیین شده و از توان دیگر ائمه جمعه بهره برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گریزی به ورود ستاد عتبات عالیات و بنیاد علوی برای کمک به موکب ها زد و افزود: امسال برای خرید اقلام مورد نیاز زائران پاکستانی  بالغ بر ۹۰ میلیون تومان از سوی ستاد عتبات عالیات و ۱۵۰ میلیون تومان هم از بنیاد علوی هزینه شد.

بخشی پور با بیان اینکه برخی مواکب مانند موکب بیرجند در مسیر راه نبود، یادآور شد: برای حل مشکل و پذیرایی از زائران پاکستانی عوامل موکب با خودروهای شخصی اقلام و غذا تهیه شده را به ورودی شهر و محل گذر زائران برده و در اختیار زائران قرار می دادند.

وی از تشکیل تشکیل ستاد ویژه برای ساماندهی مواکب و حل مشکلات با دستور استاندار و پیگیری معاون عمرانی استاندار خبر داد و گفت: با تشکیل این ستاد مشکلات از نزدیک مورد بررسی ورصد قرار گرفت.

وی با اشاره به هماهنگی با مسئولان بقاع که موکب هستند، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته جلساتی برای حل مشکلات و نیاز سنجی ها در دستور کار است تا بتوان مشکلات پیش رو را مرتفع کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به زائرسرای قائن، سید علی اشاره کرد و گفت: بر اساس پیگیری های صورت گرفته این زائرسرا ها در شأن زائران نبوده و نیاز به ساماندهی دارد و در این راستا زمینی اخذ شده و به دنبال تبدیل آن به زائرسرا هستیم.

وی زائر سرای مسجد ابوالفضل را هم در شأن زائران ندانسته و یادآور شد: برای حل این مشکل، اولویت احداث زائر سرا است در باقریه بیرجند هم مهمانسراها به صورت اتاق بوده و امید است بتوان مکانی در شأن زائران احداث کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در امامزاده سید علی از روحانیون پاکستانی برای ترجمه کمک گرفته می شد، افزود: امسال با ورود سازمان تبلیغات اسلامی مشکلات از طریق دانشکده جامعه المصطفی برای تأمین روحانیت پاکستانی انجام شد و از فرهنگی بقعه هزینه ای در این زمینه برداشت نشد.

کد خبر 1735158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha