زائران پاکستانی رسولان دفاع از ارزش ها در کشور خود هستند

حجت الاسلام رحمانی گفت: باید با زائران پاکستانی به گونه ای رفتار شود که آنها رسولان و سفیران به حق برای دفاع از ارزش های دینی و اخلاقی در کشور خود باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی رحمانی- امام جمعه قاین در مراسم تجلیل از مسئولان، خیرین و خادمان مواکب استقبال از زائران پاکستانی اربعین حسینی، گفت: بایدبا زائران پاکستانی به گونه ای رفتار شود که آنها رسولان و سفیران به حق برای دفاع از  ارزش های دینی و اخلاقی در کشور خود باشند.

امام جمعه قاین با بیان اینکه باید با خلوص نیت کار ها را پیش برد، گفت: هر چه نیت انسان خالص تر باشد ثواب انسان بالاتر رفته و پاداش اعمال انسان به نیت او بر می گردد.  

حجت الاسلام رحمانی  با اشاره به این مهم که کار اخلاقی به آدمی سیر صعود به سمت خداوند را می دهد، افزود:  باید کارهای اخلاقی از دو عنصر اساسی و ویژگی شامل حُسن فعل، حسن فاعل برخوردار باشد.

وی یادآور شد: انجام کار باید با هدف کسب رضایت خداوند انجام شود و اگر فردی محض رضای خداوند موکبی را برای پذیرایی زائران برپا می کند به طور حتم این دو ویژگی را دارد.

وی ضمن قدردانی از مسئولان و خیران برای ورود به این مهم  افزود: در ابتدای کار دفتر امام جمعه قاین در اختیار موکب برای پذیرایی از زائران ، محبان پاکستانی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اقدام خاصی انجام نشده مگر انجام وظیفه انسانی، از ذره نوازی مسئولان  تشکر کرد و گفت: کمک به زائران بر ما فرض است و باید تا جایی که در توان داریم به پای مظلومان، محرومان و محبان اهل بیت بریزیم.

وی تأکید کرد: در برابر زائران پاکستانی و... باید به گونه ای رفتار کرد تا آنها به عنوان رسولان به حق از ارزشهای دینی و اخلاقی در کشور خود دفاع کنند.

به گفته حجت الاسلام رحمانی افرادی که از دور به تاریخ می نگرند بهتر از افراد تاریخ ساز می توانند آن را تحلیل کنند همان طور که اهالی آمریکای جنوبی، لبنان، پاکستان، هندوستان و... بهتر از ما تاریخ و حوادث کشور ما را تحلیل می کنند.

کد خبر 1735189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha