طلاب مخاطب جدی‌تری در بیانیه گام دوم انقلاب هستند

حجت الاسلام فرحمند با تاکید بر اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب، طلاب مخاطب جدی تری نسبت به اقشار و نهادهای دیگر جامعه هستند گفت: طلاب و دانشجویان دو نهاد جوان محور در جامعه هستند که باید دست در دست هم با تلفیق ایمان و دانش، دانشی که از دل ایمان و دین خارج می شود، جامعه را متحول کنند.  

حجت‌الاسلام صابر فرحمند، امام جماعت حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تبریک هفته بسیج و روز بسیج طلاب به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و آنرا خطاب به تمام ملت ایران، تمام نهادها، سازمان ها و ادرات دانست و اظهار کرد: این بیانیه نشان می دهد که در گذشته چه قدم های برداشتیم و در آینده چه قدم های را باید برداریم.  

وی گفت: هر فردی به عنوان یک انسان ایرانی مخاطب این بیانیه است و باید حرکتی را انجام دهد اما طلاب مخاطب جدی تری نسبت به اقشار و نهادهای دیگر جامعه هستند زیرا تمامی محورهای بیانیه گام دوم انقلاب تقریبا به طلبه ها مربوط است.  

حجت الاسلام فرحمند تصریح کرد: در قسمتی  از این بیانیه، مقام معظم رهبری تبیین می فرمایند که برای برداشتن گام دوم چهل ساله چه حرکتی را باید انجام دهیم و تمام آنها رابطه مستقیم با نهاد روحانیت داشته و وظایف جدی طلاب مخصوصا طلاب جوان را نسبت به این قضیه نشان می دهد.  

وی با اشاره به بخش دانش و پژوهش، اقتصاد، عدالت محوری و مبارزه با فساد و... بیان کرد: در همه بخش هایی که حضرت آقا مطرح می کنند مقدمه ای برای امید آفرینی در جامعه مطرح می شود که می بایست با تزریق روحیه ایمان همراه باشد، که همه این موارد وظیفه جدی برای طلاب ایجاد می کند.  

حجت الاسلام فرحمند با بیان اینکه، همه طلبه های جوان وظیفه جدی در این راستا دارند که اولا باید خود این گام ها را برای مردم تبیین کنند افزود: روحانیت می بایست برای مردم تبیین کنند که چه نقشی در تولید علم و دانش در جامعه باید داشته باشیم، چه نقشی در تقویت روحیه ایمان و معرفت در جامعه می توانیم داشته باشیم، چه نقشی در  در عدالت محوری، اقتصاد، سیاست، سبک زندگی و... باید داشته باشیم.  

وی اذعان کرد: رسالت، وظیفه و نقش طلبگی ما این است که مسیر را برای مردم تبیین کنیم و آنان را در مسیر انقلاب و کارهایی که بعد از این باید انجام دهیم، سوق دهیم.  

حجت‌الاسلام فرحمند اضافه کرد: البته در مرحله تبیین، مسیر چند مولفه است که باید طلاب و روحانیت خود نیز باید این مولفه ها را رعایت کنند و از آن جمله مرحله اول گفتمان سازی(گام دوم انقلاب) است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه گام اول انقلاب با مشکلات فراوان انجام شد می بایست گام دوم انقلاب را با آنچه که شهدا و علمای مختلف که برای ما آماده کردند طی مسیر کرده و خودمان را از، قبل آماده کنیم.

حجت‌الاسلام فرحمند افزود: این گفتمان را باید غالب جامعه کنیم و اگر فکر و همت شود این گام راحت تر خواهد بود و مشکلات کمتر می شود.

وی مولفه بعدی در بحث تبیین را محورهایی دانست که حضرت آقا فرمودند «باید این گفتمان در اختیار همه مردم جامعه قرار دهیم» و ادامه داد: وقتی حضرت آقا می فرمایند که دانش و پژوهش محورهای اصلی گام دوم انقلاب است، باید بتوانیم این محور را مورد بحث قرار دهیم که تاکنون چه کار کرده ایم، چه کار باید انجام دهیم و چطور باید این محور را جلو و نتیجه حاصل کنیم.  

حجت‌الاسلام فرحمند همچنین مولفه سوم را در تبیین درست و جامعه خط کش بودن خود طلاب عنوان کرد و گفت: طلاب باید خود خط شکن باشند و در خط مقدم عمل به تبیین گام دوم انقلاب قرار داشته باشند گرچه تاکنون نیز نشان دادند که می توانند و توانستند که در خط مقدم باشند.
 
وی با اشاره به اینکه در شهر آستانه اشرفیه، اولین گروه های جهادی در مبارزه با کرونا شکل گرفت که نشان از خط مقدم بودن است، اظهار کرد: اگر طلاب مردم را به عدالت دعوت کنند و خود خط مقدم نباشند آن نتیجه مطلوب را در جامعه دریافت نخواهیم کرد.  

 حجت‌الاسلام فرحمند ابراز امیدواری کرد: طلاب و دانشجویان عزیر ما به عنوان دو نهاد جوان محور در جامعه و دو نهادی که وابستگی جدی به جامعه دارند باید دست در دست هم با تلفیق ایمان و دانش، دانشی که از دل ایمان و دل دین ما خارج می شود جامعه را متحول کنند و قطعا این اقدام شدنی است.

کد خبر 1735218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha