ترویج آخرین یافته های تحقیقاتی اهداف نمایشگاه کشاورزی است

صفری با اشاره به برپایی نمایشگاه کشاورزی در نیمه آذر، گفت: ترویج آخرین یافته های تحقیقاتی اهداف نمایشگاه کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی علی صفری، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت شانزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، نهاده ها، ماشین‌آلات؛ صنایع تبدیلی، دام و طیور، آبزیان، باغبانی، داروهای دامپزشکی و صنایع وابسته برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، به خصوص جهادگران و سنگر سازان بی سنگر که در حفظ و حراست از این آب و خاک تلاش کرده و جان خود را فدا کردند امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه و ماموریت اصلی سازمان جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی در کل کشور  است، افزود: ما نیز در استان این ماموریت را پیگیری می کنیم و بحمدالله علیرغم اینکه بیشتر در همه مجامع صنعتی بودن استان مطرح می شود و به رویدادهای صنعتی پرداخته می شود، این استان در محصولات اساسی کشاورزی خود کفا است و مازاد دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در محصولات شاخص؛ عمده ترین محصول ما گندم است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از نیاز استان تولید گندم داریم و حتی به استان های  دیگر نیز صادر می کینم.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به تولید گوشت مرغ، گوشت قرمز، شیر، تخم مرغ و  خیلی از محصولات باغبانی مازاد تولید داریم، بیان کرد: به همین دلیل ما می توانیم بگوییم استان مرکزی استان خود کفایی است.

آموزش کشاورزان سبب افزایش بهره وری خواهد شد

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش می کنیم به حداکثر امنیت غذایی در استان مرکزی برسیم و وظیفه خود را در این راستا انجام دهیم، ادامه داد: یکی از اقدامات ما در این راستا آموزش و ترویج است و آموزش و ترویج دو ابزاری هستند که سبب می شود ما به امنیت غذایی برسیم.

رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی، اضافه کرد: اگر ترویج و آموزش به درستی انجام شود؛ بهره برداران  می توانند از امکانات، نهاده ها و منابعی که در اختیارشان است به نحو مطلوب استفاده کنند و ما افزایش بهره بری را داشته باشیم.

صفری در ادامه با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه و جشنواره ها یکی از ابزارهای ترویج است، ادامه داد: اهداف برگزاری نمایشگاه ها تبادل تجربیات واحدهای شرکت کنند، ترویج آخرین یافته های تحقیقاتی، آشنایی بهره برداران با واحدهای تولیدی، ترویج تولیدات داخلی و مصرف آنها ،همچنین ارتقاء دانش فنی و توسعه صادرات است.

این مقام مسئول اضافه کرد: شانزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، نهاده ها، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، صنایع تبدیلی، دام و طیور، آبزیان، باغبانی، داروهای دامپزشکی و صنایع وابسته از 14 الی 17 آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهر اراک دایر می شود.

استان مرکزی علاوه بر وجهه صنعتی در محصولات کشاورزی هم خودکفا است

صفری، با بیان اینکه این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع با حضور فعالان اقتصادی از داخل و خارج استان برگزار می شود، ادامه داد: تاکنون استان های تهران، کردستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، البرز، قم، سمنان و مرکزی برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه تاکنون۵۰ واحد تولیدی اعلام آمادگی کرده اند و رویدادهایی جنبی از جمله آموزش ها، نشست ها و کلاس هایی در خلال برپایی نمایشگاه برای آحاد مردم به منظور آشنایی با بخش کشاورزی و هم دروه های تخصصی برای بهره برداران نیز در این نمایشگاه برگزار می شود.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه در آبان ماه رکورد جوجه ریزی امسال زده شد، ادامه داد:  با ۳ میلیون و ۱۲۴ هزار قطعه جوجه ریزی نسبت به ماه قبل ۵۰ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش جوجه ریزی داشته ایم.

وی با اشاره به تلاش های اصحاب رسانه در انعکاس اخبار بخش کشاورزی و انتقال اطلاعات و دستاوردهای این حوزه به مردم، بیان کرد: بی شک تداوم این همکاری سبب آشنایی هر چه بیشتر مردم با این حوزه و استفاده می شود.

صفری خاطر نشان کرد: نمایشگاه کشاورزی یک حرکت اساسی در این حوزه است که امسال با قوت بیشتری پیگیری و برپا می شود.

کد خبر 1735246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha