سنگر میزبان دائمی یک شهید گمنام می شود

حجت الاسلام محمدیان از میزبانی دائمی سنگری ها از یک شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد و گفت: فلسفه تدفین شهدا در اماکن و پارک ها، تبدیل شدن به یک مرکز فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمد محمدیان _ امام جمعه سنگر در خطبه هلی نماز امروز(جمعه، ۳ آذر) با گرامیداشت هفته بسیج آنرا به 
همه کسانی که خلق و خوی بسیجی دارند تبریک گفت و افزود: بسیج، فتح الفتوح انقلاب و یک فرهنگ ممتاز برگرفته از فرهنگ فاطمی است.  

وی با بیان اینکه، مکتب غرب مکتبی است که با اباحه گری و اومانیسم به دنبال استکبار و استعمار بشریت است گفت: اما مکتب بسیج مکتب مقاومت و ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی است که به دنبال آزادی، شرف، استقلال و عزت بشریت است.  

محمدیان، عزت، شرفی و استقلال امروز، جمهوری اسلامی را بر گرفته از مکتب عظیم بسیج دانست و اذعان کرد: مکتب فاطمی مکتبی بود که امام راحل بخاطر ویژگی های خاصش مکتب جذاب بسیج را بنا نهاد و همچنین به کشورهای جهان صادر کرد و اکنون اثرات آنرا در دنیا می بینیم.  

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه امروز بیاد شهید دانا برگزار شد گفت: وقتی نماز جمعه ای را با نام و یاد یک شهید برپا می کنیم یعنی میزبان ما آن شهید است و ما مهمان او هستیم.  

محمدیان در ادامه به احوالات منطقه و آتش بس چند روزه جنگ در غزه اشاره کرد و افزود: این آتش بس با وساطت آمریکایی ها و اصرار آنها در پی اتفاقات بعد از عملیات طوفان الاقصی، انجام شده است گرچه تمام کارشناسان خودشان می دانند که رژیم صهیونیستی بر معاهداتش عمل نخواهد کرد.  

وی با تاکید بر اینکه، قرآن کریم راه را به ما نشان داده است و فرموده که کفار و کسانی که از خدا بیگانه هستند به تعهدات خود عمل نمی کنند، گفت: زیرا آنان اعتقادی به خدا و وعده هایش ندارند.  

محمدیان اظهار کرد: شهادت کودکان و زنان انسان را بسیار متاثر می کند و همین هم نشان دهنده این است که رژیم صهیونیستی از سر ناتوانی زنان و کودکان را به شهادت می رساند.

وی با اشاره به شهدا جبهه مقاومت بیان کرد: مقاومت در طی این مدت حدود ۳۰۰ تانک و زره پوش را منهدم کرده که اگر در هر کدام ۲ نظامی باشد تا کنون در غزه با همین ادواتی که دارند حدود هزار کشته نظامی اسرائیلی داشته اند.

محمدیان با بیان اینکه، هر چقدر جنگ فرسایشی تر و طولانی تر شود به نفع جبهه مقاومت خواهد بود ادامه داد: امیدوارم به زودی افول و نابودی رژیم منحوس اسرائیل را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش، خبر از میزبانی دائمی سنگری ها از یک شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) داد و افزود: به حول قوه الهی یکی از شرافت ها و افتخارات مردم سنگر این است که نسبت به جمعیتی که این بخش دارد ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است که این آمار گاهی شانه به شانه بعضی از شهرستان های بزرگ استان است.

محمدیان خاطر نشان کرد: این تعداد از شهید و ایثارگر در این بخش نشان دهنده روحیه انقلابی، فداکاری و ایثار این مردم است.  

وی از همکاری و پیگیری ناحیه سلمان و بخشداری سنگر جهت این میزبان دائمی قدردانی کرد و گفت: امام راحل در وصف شهدای گمنام فرمودند «سلام و درود ما بر پاره های تن این ملت که در بیابان ها انیس و مونسی جز نسیم بیابان و همنشینی با حضرت زهرا(س) ندارند، اینها فرزندان فاطمه هستند»  

محمدیان از امت حزب الله سنگر خواست تا استقبال و تشیع شایسته ای از این شهید گمنام در روز ۲۶ آذر ماه جاری، داشته باشند و بیان کرد: شاید فرزند، خواهر و برادر، پدر و مادری چشم انتظار شهیدشان باشند و حال اینکه این توفیق قسمت ما شده است باید هر چه با شکوهتر برای تدفینش سنگ تمام بگذاریم.  

وی اضافه کرد: مردها عوض پدر این شهید، بانوان عوض مادر و خواهران این شهید و نوجوانان و جوانان عوض فرزندان این شهید باید به گونه ای مراسم تشیع پیکرش را برگزار کنند که برای همیشه مایه فخر و مباهات باشد چرا که این شهید منتسب به بی بی دو عالم است.  

محمدیان همچنین برگزاری مراسم از سوی نهادهایی که دارای مسئولیت هستند را فخر ندانست چون وظیفه شان است بلکه زمانی فخر آور دانست که مردمی برگزار شود و ادامه داد: یک گروه جهادی برای این کار آماده شود تا استقبال و مراسمی پر شور برگزار کنیم.  

وی، پارک سنگر را مکان خاکسپاری این شهید اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه فضای پارک ها فضای مناسبی نیستند  اما اکنون شهرداری و برخی مسئولین متعهد شده اند که مشکلات گذشته پیش نیاد و ما نیز هیچ تعارفی با کسی نداریم چرا که بحث سر شرف و آبروی این شهر است.

محمدیان همچنین اعلام کرد: ساخت یادمان این شهید نیز توسط کمک های مردمی انجام خواهد شد و قول ساخت یک مجموعه فرهنگی در کنار این یادمان که هر هفته مراسمی در آنجا برگزار شود توسط مسئولان داده شده است.  

وی فلسفه بردن شهدا در اماکن و پارک ها را دقیقا تبدیل شدن به مرکز فرهنگی عنوان کرد و گفت: غربت شهید در آن است که جایی قرار بگیرد که قدر و منزلتش شناخته نشود.

کد خبر 1735346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha