صنایع دستی خراسان جنوبی هویت بخش و زیست بوم ایران است

جلالی با بیان اینکه صنایع دستی خراسان جنوبی معیشت آفرین و هویت بخش است، گفت: این هنر اجدادی، زیست بوم ما است و این خاصیت کویری استان است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مریم جلالی امشب (۳ آذر) در اختتامیه نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار داشت: مدیون خانواده‌های شهدا هستیم که از صدر اسلام تاکنون، عزیزانشان رفتند تا ایران مقتدر بماند.

وی بیان کرد: صنعت صنایع دستی خانواده محور است و پیوند نسلی ایجاد می‌کند ما نیز مدیون خانواده اصیل ایرانی هستیم که این هنرها را از روزگار قدیم تاکنون حفظ کرده‌اند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: اگر امروز اقتصاد ما رشد می‌کند و به تعبیر مقام معظم رهبری در آستانه رسیدن به قله هستیم این را مدیون تلاش خانواده‌ها می‌دانیم.

جلالی با اشاره به ششمین نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی، عنوان کرد: در این نمایشگاه رنگین کمانی از ۲۶ استان جمع‌آوری شده و هنر ایرانی به نمایش گذاشته شده است.


وی با بیان اینکه صنایع دستی معیشت آفرین و هویت بخش است، گفت: این هنر اجدادی، زیست بوم و خاصیت کویری است.

وی ادامه داد: امیدواریم این نمایشگاه‌ها که یک قدم ما را به رونق اقتصاد و همگرایی نزدیک تر می کند، یک حلقه از زنجیره ارزش اقتصادی باشد تا در همه عرصه های معرفی تولید، عرضه و فروش موفق شود تا سفره خانواده ایرانی رنگین تر شود.


این مقام مسئول تصریح کرد: خراسان جنوبی در پهنه ای از طبس تا نهبندان می تواند در عرصه جهانی نقش آفرینی کند انتخاب مضمون هنر دست و سنگ ابتکاری برای تکمیل چرخه اقتصادی سنگ است تا هنر دست مردم این دیار جهانی شود و کوهرسنگ ها که مانند مزرعه است را بتوانیم به جهان معرفی کنیم.

جلالی ادامه داد: صنایع دستی طی این سال‌ها فراز و فرودهایی طی کرده که امیدواریم به مدد و همکاری مسئولان این صنایع دستی را به صنایع زیستی و کاربردی تبدیل کنیم.


معاون وزیر میراث فرهنگی افزود: امیدواریم صادرات صنایع دستی در چرخه تولید پررونق شود و ظرفیت های خراسان جنوبی در این راستا حتما مثمره ثمر است.

کد خبر 1735383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha