تلاش برای راه اندازی 100 پایگاه قرآنی در شهرستان بویراحمد

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کرسی‌ها و پایگاه قرآنی در مساجد، گفت: تلاش می‌کنیم در شهرستان بویراحمد ۱۰۰ پایگاه قرآنی راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «کریم لایقی اصل» صبح امروز در نشست با مدیر دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، مساجد را دارای بزرگ ترین شبکه مردمی دانست و اظهار کرد: مساجد ظرفیت خوبی برای جذب نوجوانان و جوانان دارند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح ملی «مسجد پایگاه قرآنی»، گفت: با توجه به تاکید ویژه مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت قرآن آموزی، ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور طرح ملی «مسجد پایگاه قرآنی» را در مساجد اجرایی و برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مردمی بودن مسجد، ارکان فعال در مساجد با اتحاد و همدلی می توانند مردم را جهت شرکت در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی بسیج کنند.

لایقی اصل با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کرسی‌ها و پایگاه قرآنی در مساجد، افزود: تلاش می‌کنیم در شهرستان بویراحمد ۱۰۰ پایگاه قرآنی راه‌اندازی شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با رایزنی با قاریان قرآن در شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توان بسیج قرآنی را در مساجد راه اندازی کرد.

وی بیان کرد: در سامانه بچه‌های مسجد بخشی برای جهت ثبت اطلاعات و فعالیت‌های قرآنی وجود دارد که می‌توان برنامه‌ها و فعالیت‌های این حوزه را در آن بارگذاری کرد.

لایقی اصل ادامه داد: در صورت همکاری قاریان قرآن، مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زیرساخت‌های لازم را برای برگزاری نشست‌های قرآنی در مسجد فراهم می‌کنند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما باید بتوانیم ارتباط قاریان قرآن با مساجد را بیشتر کنیم تا استقبال از برنامه‌های این مکان‌ها افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: وقتی نخبگان قرآنی در مساجد حضور داشته باشند، حضور مردم نیز به عشق این افراد در مساجد افزایش پیدا می‌کند.

لایقی اصل با اشاره به اینکه در نشست‌های قرآنی می‌توان ظرفیت‌های قرآنی هر منطقه را شناسایی و از آن استفاده کرد، اظهار کرد: اگر فرصت لازم برای نوجوانان و جوانان فراهم شود، می‌توان استعدادهای ناب قرآنی و مداحی را شناسایی کرد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید ارتباط قاریان و حافظان قرآنی را با مساجد تقویت کرد تا به لحاظ تربیت دینی موفقیت‌های بیشتری کسب کنند.

وی خطاب مدیر دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد که خود نیز از قاریان و حافظان قرآنی است، گفت: رشد شما در مسجد بوده که باعث ماندگاری و فعالیت در حوزه قرآن هستید.

لایقی اصل خاطرنشان کرد: هجدهم اسفند ماه امسال گردهمایی مشترک کانون‌ها و قاریان استان کهگیلویه بویراحمد برگزار و از قاریان تجلیل خواهد شد.

مدیر دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، بر هماهنگی لازم بین ارکان مساجد در زمینه فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی تاکید کرد و گفت: بحث آموزش یک ضرورت بوده که باید امکانات لازم را برای کلاس‌های قرآنی در مساجد فراهم کنیم.

«محسن رضایی» با اشاره به اینکه کلاس قرآن باید مفید و مختصر باشد، افزود: می‌توان با برگزاری گردهمایی‌های مختلف از قاریان برتر تجلیل کرد.

وی مسجد را پایگاه اصلی تربیتی فرزندان کشور دانست و خاطرنشان کرد: می توان در همه شهرستان‌ها محافل قرآنی را برگزار و این اداره کل در حد توان همکاری لازم را با ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خواهد داشت.

کد خبر 1735399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha