۲۵ میلیارد ریال برای ساخت آسمان‌نما به کودکان خراسان‌شمالی هدیه شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: دفتر مقام معظم رهبری، ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نما (پلانتاریوم) به کودکان و نوجوانان این استان هدیه داد.

فرهاد آقابیگی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: بر اساس شاخص ها و در وضعیت مطلوب، باید به ازای هر ۱۰ هزار دانش آموز یک مرکز کانون پرورش فکری دایر باشد اما در این استان، اکنون ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار برای خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان فعال است.

وی خاطرنشان کرد: آسمان نما یا پلانتاریوم در واقع سالنی است که با هدف ارتقای اطلاعات افراد در حوزه نجوم و آسمان شب تاسیس می شود و سیارات موجود در کهکشان راه شیری را به زیباترین شکل ممکن در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهد.

 آقابیگی عنوان کرد: آسمان نما از بهترین آموزشگاه های جهان در زمینه اخترشناسی به علاقمندان به این علم محسوب می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی بر ایجاد مراکز تخصصی حوزه کودک در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری و سایر حوزه ها تاکید کرد و افزود: مرکز آفرینش های هنری در سال گذشته در این استان افتتاح شد که این مرکز به محلی برای برگزاری تئاتر تخصصی کودک و نوجوان است و تاکنون سه تئاتر نیز در این خطه تولید شده است.

آقابیگی اضافه کرد: مرکز خانه بازی و سینمای کودک نیز در سال جاری آغاز کردیم که اینک در مرحله تجهیز و آماده سازی است.

وی با بیان اینکه باید فضایی امن و آرام برای بازی کودکان و نوجوانان فراهم کنیم، بیان کرد: در این مرکز انواع بازی های رو میزی، یارانه ای و سایر بازی ها در فضایی به متراژ هزار و ۶۰۰ متر مربع طراحی شده است.

 

کد خبر 1735412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha