اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی رسالت مهم نظام مهندسی است

شمسی خانی گفت: ایجاد زمینه برای اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی رسالت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، شمسی خانی در مراسم تبادل تفاهم نامه واگذاری وظایف امور اراضی، با اشاره به اینکه مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی، رهیافت اشتغال آفرینی برای فارغ التحصیلان کشاورزی  را دنبال می کند، گفت:ایجاد زمینه برای اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی یکی از رسالت های  نظام مهندسی است. 

رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان مرکزی، رسالت اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی را مهندسی سازی فرایند تولید دانست و افزود: با بسترسازی صورت گرفته در جریان تفاهمنامه همکاری با مدیریت امور اراضی امکان ایجاد درآمد و اشتغال برای ۵۰ نفر از کارشناسان حوزه کشاورزی فراهم می گردد.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود با حمایت سازمان های مرتبط با بخش کشاورزی بویژه سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر حمایت از مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی و با تسریع در واگذاریها امکان خدمات دهی به بهره‌برداران و ایجاد اشتغال  برای فارغ‌التحصیلان در آینده توسعه یابد.

در ادامه این مراسم رامین اخلاصی، مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز با اشاره به برون سپاری نظارت دقیق بر مجوزهای تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: 2 میلیون هکتار اراضی استان است که برای هر گونه اقدام و کار اجرایی باید مجوزات تغییرات اراضی اخذ شود، قبل از صدور مجوز نیاز است متقاضیان مدارک خود را ارائه و پس از تصویب در کارگروه امور زیربنایی مجوز صادر می‌شود. 

وی با بیان اینکه دو منبع اساسی بستر تولید کشاورزی و امنیت غذایی منابع آبی و خاکی است که در معرض خطر و استفاده است، افزود: وظیفه جهاد کشاورزی حفظ و حراست از این دو مقوله است. 

این مقام مسئول اضافه کرد: بر این اساس از ابتدای سال تاکنون در حوزه‌های دام و طیور، صنایع تبدیلی، شهرک گلخانه، دیوار و ابنیه کشاورزی و باغی، صنایع غیر کشاورزی و گردشگری 115 مجوز صادر شده است که 142 هکتار را شامل می‌شود. 

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد:کشاورزان و تولیدکنندگان قبل از هر گونه اقدام و احداث باید تقاضای تغییر کاربری خود را در سامانه ثبت کنند چراکه هرگونه احداث و بنا بدون مجوز تغییر کاربری خلاف قانون است و برخورد می‌شود. 

کد خبر 1735439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha