طرح تحول و توانمندسازی محلات ۲۰۲۰ در ده محله محروم استان یزد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یزد از اجرای طرح تحول و توانمندسازی محلات ۲۰۲۰ در ده محله محروم در قالب خانه احسان استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، محمدپناه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یزد ظهر امروز در نشست جام رسانه امید یزد گفت: این ستاد فعالیت های مختلفی در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود به نقاط دارای بحران داشته است که نمونه آن را در بحث کرونا و تولید واکسن برکت و ماسک شاهد بودیم.

وی افزود: تولید داروی ضد سرطان، داروی انسولین از جمله اقدامات پزشکی ما بوده است.

محمدپناه ادامه داد: زیر مجموعه های ما شامل بنیاد ۱۵ خرداد، بنیاد احسان، برکت، سازمان توسعه گری عمرانف سازمان توسعه گری پردیس و شرکت ها و هلدینگ های مختلف است که همگی در جهت محرومیت زدایی در کل کشور فعالیت می کنند.

وی گفت: فعالیت های ما در این ساختارها مختلف است که برای محرومیت زدایی نیز هیچ خط قرمزی نداریم و بیشترین هدف ما نیز روستاها و اقشار محروم و مناطق محروم استان است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یزد بیان کرد: در بنیاد برکت فعالیت های عمرانی و اشتغال زایی داریم که در استان یزد ۲۷ مدرسه ساخته شده و در کنار آن نیز خانه عالم  را نیز داریم و در کنار ان  مبحث اشتغال نیز بالای ۳ هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال زایی با ۸۵۰۰ نفر داشته ایم.

وی افزود: در صنایع بزرگ نیز به صورت مشارکتی خدمات داشته ایم و اگر صنایع بزرگی نیز به این کمک نیاز داشته باشند می توانیم حمایت کنیم.

محمدپناه گفت: در بنیاد احسان نیز بحث خیری را داریم که سفره های همدلی و خیرین از جمله این اقدامات است.

وی افزود: پویش های مختلفی نیز بر اساس مناسبت های مختلف در بنیاد احسان داریم که پویش همدلی و احسان، پویش بهداشتی و سلامت، پویش مشق احسان، پویش دلگرمی احسان، پویش نسیم احسان از جمله این پویش ها است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یزد ادامه داد: در بنیاد ۱۵ خرداد نیز در خصوص کمک های ناباروری تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود و در بیماران صعب العلاج و سرطانی نیز حمایت صورت می گیرد.

وی گفت: طرح تحول و توانمندسازی محلات ۲۰۲۰ از جمله طرح های دیگر است و با توجه به این که در استان ۵۶ محله کم برخوردار داریم در ۱۰ محله این خدمات ارائه می شود و به نام خانه احسان این خدمات را ارائه می دهیم.

محمدپناه بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات دیگر کشور مسکن است که در این راستا در طرح نهضت ملی مسکن حضور پیدا کردیم و در استان نیز ۱۲۰۰ واحد را ایجاد کردیم که ۷۰۰ مورد ویلایی و مابقی نیز آپارتمانی بوده است.

وی افزود: ۳۲۶ واحد ویلایی در مهریز به صورت نیمه ساز، ۳۵۰ واحدآپارتمانی نیز تا دهه فجر تحویل داده می شود.

کد خبر 1735499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha