لزوم بیان رشادت‌های دفاع مقدس برای جوانان

حجت‌الاسلام حاجتی، با بیان اینکه جوانان آینده‌سازان سرزمین ایران اسلامی هستند گفت: ضرورت دارد رشادت‌ها و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس برای نسل جوان بیان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام احمدرضا حاجتی، در مراسم گرامیداشت حماسه مقاومت و پایداری مردم اندیمشک در چهارم آذرماه سال ۱۳۶۵ که مصلای جمعه اندیمشک برگزار شد اظهار کرد: اندیمشک شهر حماسه‌ساز، شهیدپرور و سنگری از سنگرها و ستونی از ستون‌های استوار انقلاب اسلامی است.

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان، با بیان اینکه جوانان آینده این کشور و آینده‌سازان سرزمین ما هستند افزود: ضرورت دارد رشادت‌ها و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس برای نسل جوان بیان شود.

وی عنوان کرد: شهدا زنده و اثرگذار هستند و در این محفل حضور دارند و به عنوان لشکر خداوند سبحان محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام حاجتی، با اشاره به اینکه شهدا مقتدای مردم ایران اسلامی هستند تصریح کرد: شهدا و رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی اجازه ندادند ذره‌ای از خاک ایران اسلامی جدا شود.

حجت‌الاسلام سید کمال موسوی، نیز بیان کرد: حادثه بمباران اندیمشک در چهارم آذرماه سال ۱۳۶۴ یکی از نادرترین حوادث دوران دفاع مقدس بود که اوج خباثت رژیم صدام را نشان داد.

امام جمعه اندیمشک، ادامه داد: دشمنان در مواجهه میدانی ضعیف هستند و برای همین دست به نسل‌کشی و رفتارهای خشن و وحشیانه می‌زنند همانگونه اکنون در غزه این جنایات را مشاهده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تنها راه رهایی و نجات مردم غزه و رسیدن به پیروزی نهایی، استقامت و مقاومت است که تاکنون هم بسیاری به این مقاومت و ایستادگی و پیروزی مردم غزه اعتراف کرده‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی، با بیان اینکه مردم اندیمشک به عنوان بهترین الگو، استاد و معلم به همگان درس استقامت آموختند خاطر نشان کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، انتظار می‌رود دولت اقدامات لازم را در جهت ثبت حماسه مقاومت مردم اندیمشک در تقویم رسمی کشور انجام دهد.

اجرای گروه مارش ارتش، نوازندگی و خوانندگی محمد پیرزاده، شعرخوانی و دکلمه‌خوانی، پخش کلیپ و نماهنگ، از دیگر بخش‌های این مراسم بودند.

پیش از شروع این مراسم، مسئولان و اقشار مختلف مردم، میدان شهدای راه‌آهن و محل شهادت شهدای والامقام ۴ آذر را گلباران کردند.

زنگ ۴ آذر هم به صورت نمادین در هنرستان دخترانه نرجس خاتون کوی ولایت به صدا درآمد.

این هنرستان به مناسبت فرارسیدن سالروز این حماسه و ایثار و رشادت‌های مردم اندیمشک در دوران دفاع مقدس، فضاسازی شده بود.

همچنین دانش‌آموزان به انجام اقدامات فرهنگی و هنری در جهت گرامیداشت حماسه چهارم آذر پرداختند.

کد خبر 1735500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha